از‌«رایانه امن» تا «نقطه زنی موشک‌های بالستیک» در حسینیه امام خمینی(ره)؛

توان سامانه «باور 373» برای رهبر انقلاب به نمایش درآمد

گزارشی از دستاوردهای فناورانه متخصصان داخلی از تولید‌ «رایانه امن» تا «افزایش دقت و نقطه‌زنی موشک های بالستیک» خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای ارائه شد.
کد خبر: ۹۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵ - 31August 2016

توان سامانه «باور 373» برای رهبر انقلاب به نمایش درآمد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حسینیه امام خمینی(ره) امروز (چهارشنبه) میزبان نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و حضرت آیتالله خامنهای فرمانده معظم کل قوا بیش از 2 ساعت از فناوریهای پیشرفته، بومی و دانشبنیان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلی است و اثر مستقیمی بر افزایش توان رزمی نیروهای مسلح دارد، بازدید کردند.

در این نمایشگاه، دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانهها و تجهیزات پیشرفته «موشکی»، «راداری»، «دریایی»، «اپتیکی»، «زرهی»، «پهپاد» و «مراکز ارتباطاتی» به نمایش گذاشته شد.

گزارش از تواناییها و تولیدات سامانههای پدافند موشکی در «بُردهای کوتاه، متوسط و بلند» بخش اول این نمایشگاه بود.

بخش «انواع سونارهای پیشرفته شناورهای سطحی» که بهدست متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، سامانههای راداری در انواع «مراقبت، کنترل شکاری و کنترل آتش الکترواپتیکی»، «سیستم عامل بومی نیروهای مسلح»، «رایانه امن و ضد بد افزار ملی»، «ارتباطات برد بلند و دیجیتال امن»، «پیشرفت های ماهوارهای»، «تجهیزات جنگ الکترونیک پیشرفته» و «موشکهای دوش پرتاب»، دستاوردهای دیگری بودند که گزارشی از آنها در نمایشگاه به اطلاع رهبر انقلاب اسلامی رسید.

در این نمایشگاه مسئولان وزارت دفاع گزارشی نیز در خصوص بخش راداری سامانه پدافند و تولید داخلِ «باور 373» ارائه کردند؛ سامانهای که قابلیتهای بالاتری نسبت به مشابه خارجی دارد.

در غرفههای دیگر نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه متخصصان داخلی در زمینه «افزایش دقت و نقطهزنی موشکهای بالستیک» گزارش شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها