سردار کارگر در جلسه هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های کشور:

دفاع مقدس را بدون حب و بغض انتقال دهیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس کلید وحدت کشور است، گفت: ما موظیم دفاع مقدس را بدون حب و بغض انتقال دهیم.
کد خبر: ۹۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ - 31August 2016

دفاع مقدس را بدون حب و بغض انتقال دهیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در نشست هم اندیشی «سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر»، رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با مدیران رسانه های کشور با حضور «حجت الاسلام دعائی»، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و «حجتالاسلام مهاجری» مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، «سیدمجید هاشمی دانا»، سرپرست خبرگزاری دفاع مقدس «علی قاسمی»، سردبیر مجله صبح صادق، «سیدعباس فاطمی»، مدیر بخش استانهای رسانه ملی «خدابخش»، نماینده معاونت صدا، « نادری» مدیرکل اخبار داخلی ایرنا «کریمیان»، مدیرمسئول نشریه حیات طیبه و نمایندگانی از سایر رسانهها در سالن جلسات ساختمان راهیان برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست با اشاره به اینکه هر ساله برای برگزاری هفته دفاع مقدس از نظرات مدیران رسانهها استفاده میکنیم، اظهار داشت: سالهای گذشته پیشنهادهای خوبی از سوی مدیران رسانهها ارائه شد؛ که توانستیم بخشی از آن را عملیاتی کنیم و امسال نیز ادامه آن برنامهها را عملی میکنیم. ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اصل برنامهریزی را با مشارکت و استفاده از نظرات دیگران انجام میدهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه خوشبختانه رسانهها برای پوشش و تبیین موضوع دفاع مقدس در میدان هستند، افزود: در برخی موارد و برنامهها رسانهها از ما پیشتازترند.

وی پیشنهادها و طرحهای جلسات هماندیشی را یک راهگشای همیشگی و موثر دانست و گفت: هرچه زمان میگذرد ما به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس بیشتر پی میبریم.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: هماکنون در ادامه جریان دفاع مقدس داوطلبان در حال جهاد هستند و در کشورهای عراق و سوریه از حرمین شرفین دفاع میکنند؛ که شهدای زیادی در این راه تقدیم شده است. شهادت راهی بود که ائمه علیهمالسلام و حضرت امام(ره) برای ملت ما به یادگار گذاشتند و مقام معظم رهبری بهعنوان ولی امر مسلمین این مسیر را ادامه دادند.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس فرهنگ، روش، الگو و پارادایمی است که عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین را نجات داد. امیدواریم در بین مردم بتوانیم عظمت دفاع مقدس را تبیین کنیم.

سردار کارگر با اشاره به گزارشی که در جلسه شورای اجتماعی کشور مطرح شده بود، گفت: روز گذشته در جلسه شورای اجتماعی کشور که رئیس جمهور نیز در آن حضور داشت، گزارشی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارائه شد. در این گزارش که طبق یک نظرسنجی از مردم درباره آمادگی برای دفاع از کشور سوال شده بود 80 درصد از پاسخدهندگان اعلام آمادگی خود را برای دفاع از کشور اعلام کرده بودند. این گزارش نشان میدهد هیچ نگرانی از نسل امروز وجود ندارد و آنها پای کار نظام هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تاکید کرد: ما وظیفه داریم دفاع مقدس را بدون حب و بغض انتقال دهیم. مقام معظم رهبری به ما تاکید کردند اجازه ندهیم دفاع مقدس فراموش شود یا در آن تحریفی صورت بگیرد؛ لذا باید این دو مطالبه رهبر معظم انقلاب پیگیری شود. ایشان به مسئله تحریف اشاره داشتند؛ که ممکن است حتی جلسهای به نام دفاع و انقلاب برگزار شود؛ اما خروجی آن منفی و علیه دفاع مقدس باشد.

وی دفاع مقدس را کلید وحدت در کشور دانست و ادامه داد: من بارها گفتهام دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است و ما درباره دفاع مقدس حتی در بین ادیان مختلف هم وحدت نظر داریم.

سردار کارگر با اشاره به برگزاری برنامههای هفته دفاع مقدس در طول سال گفت: هفته دفاع مقدس محدود به یک هفته نیست؛ ما در طول سال و در سالروز عملیاتهای بزرگ برنامهریزیهایی را در سراسر کشور انجام میدهیم و در همین راستا برنامه برگزار میکنیم. معتقدیم دفاع مقدس متعلق به گذشته نیست و باید آن را برای آینده تعریف کنیم؛ تا آمادگی لازم در کشور وجود داشته باشد.

بر اساس این گزارش، برنامهریزی و سرمایهگذاری برای معرفی ابعاد دفاع مقدس به نسلهای بعدی، پرداختنِ بیش از پیش به نقش امام(ره) بهعنوان فرمانده کل قوا در جنگ و نقش رهبر معظم انقلاب در هدایت انقلاب اسلامی و جریان مقاومت، الگوگیری از دفاع مقدس برای تحققبخشی به شعار امسال، معرفی فرماندهان گمنام دفاع مقدس، ساخت آثار سینماییِ بیشتر درباره دفاع مقدس، ثبت جهانی دفاع مقدس برای شناساندن ابعاد مختلف آن به مردم دنیا و فراهمسازی بستر لازم برای حضور نمایندگان رسانهها در مناطق بحرانی منطقه به منظور پوشش مناسب اخبار ازجمله موضوعاتی است که از سوی مدیران رسانههای کشور در این نشست، مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار