روسیه ازسرگیری فوری مذاکرات سوریه را خواستار شد

معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه خواستار ازسرگیری فوری مذاکرات سوریه و خودداری از تعلل در برگزاری گفت‌وگوهای ژنو شد.
کد خبر: ۹۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹ - 30August 2016

روسیه ازسرگیری فوری مذاکرات سوریه را خواستار شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: میخاییل بوگدانف و «مییس کردی» دبیر کل کمیته اقدام میهن دوستانه دمکراتیک سوریه (از رهبران معارضان سوری) دیدار و در باره آخرین اوضاع این کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

حل و فصل بحران سوریه و روند مذاکرات برای حل این مساله مطابق توافقنامه 30 ژوئن 2012 ژنو و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه در مرکز توجه این دیدار قرار داشت و بوگدانف و مییس به تفصیل در باره آن رایزنی کردند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات سوری بدون هر گونه پیش شرط با شرکت تمامی گروه های معارض برای تجدید بنای ساختار حکومت سوریه، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی و تضمین حقوق تمام ساکنان این کشور تاکید کرد.

دبیر کل کمیته اقدام میهن دوستانه دمکراتیک سوریه نیز حمایت این تشکیلات را از مذاکرات هیات های نمایندگی دولت سوریه و گروه های معارض اعلام کرد.

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه پیشتر بر اهمیت مذاکرات سوری برای حل و فصل سیاسی بحران در این کشور تاکید کرده و گفته بود: مذاکره طرف های سوری تنها راه پایان دادن به بحران و درگیری ها در سوریه است.

بوگدانف در دیدار با معاذالخطیب رییس سابق تشکل موسوم به ائتلاف ملی مخالفان سوری بر لزوم تقویت آتش بس سوریه، ادامه مبارزه با گروه های تروریستی و همچنین تلاش بیشتر برای از سرگیری مذاکرات بین دولت و معارضان تاکید کرده بود.

مذاکرات طرف های سوری در ژنو که تاکنون چند دور آن با پیگیری روسیه برگزار شده به علت مخالفت گروه های تروریستی و مسلح مورد پشتیبانی واشنگتن و ریاض بویژه تشکل موسوم به کمیته عالی مذاکرات تحت الحمایه عربستان سعودی متوقف مانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها