فراخوان نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد

قصه‌های نوجوانان ایرانی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در بخش ویژه‌ شنیده می‌شوند.
کد خبر: ۹۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 30August 2016

فراخوان نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فراخوان نوزدهمین دوره جشنواره بینالمللی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتشر شد. در این دوره از جشنواره بخش قصهگویی و داستاننویسی رضوی جشنواره امام رضا(ع) با این رویداد فرهنگی اضافه شده است.

این در حالی است که در 18 دوره جشنواره قصهگویی، کودکان و نوجوانان همواره مخاطب و شنونده قصهگویی مربیان حرفهای بودهاند، اما اکنون میتوانند تواناییهای خود را در این عرصه و بر روی صحنه سالن محل برگزاری جشنواره محک بزنند.

در شیوهنامه جشنواره قصهگویی کانون سه موضوع آزاد، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رضوی تعیین شده و قراراست جشنواره در 6 بخش مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آزاد شامل معلمان، دانشجویان، مربیان کودک، اولیای تربیتی و...، پدر بزرگها و مادر بزرگها، نوجوانان 14 تا 17 ساله، قصهگویان بینالمللی و مقالهنویسی با موضوع قصهگویی برگزار میشود.

دبیرخانه جشنواره در اداره کل آفرینشهای فرهنگی کانون تهران تاکید کرده است که علاقهمندان باید با فیلمبرداری از قصهی (در نهایت 20 دقیقهای) خود با نمای بسته و در حضور دستکم دو مخاطب کودک و نوجوان لوح فشرده این قصهگویی را تا روز 20 شهریور 1395 به دبیرخانه استانی جشنواره در ادارات کل کانون استان محل سکونت خود ارسال کنند.

گاهشمار جشنواره پس از این روز اعلام اسامی پذیرفته شدگان جهت شرکت در مرحله استانی را 31 شهریور، زمان برگزاری جشنوارههای استانی را مهر و جشنواره بینالمللی را بهمن 1395 تعیین کرده است.

در نهایت و در مرحله بینالمللی سه برگزیده در بخش ملی، سه برگزیده در بخش بینالمللی، دو برگزیده در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ، یک برگزیده در بخش فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و سه برگزیده در بخش نوجوانان جایزه خواهند گرفت.

در بخش رضوی نیز علاوه بر حضور 8 قصهگو و 8 داستاننویس برگزیده در جشنواره، این نفرات به پانزدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) در سال 1396 نیز معرفی خواهند شد.

ارسال چکیده مقاله تا 30 شهریور

بر اساس این گزارش زمان ارسال مقاله برای بخش مقالهنویسی جشنواره نیز در نهایت 30 شهریور 1395 تعیین شده است.

کانون پرورش فکری اعلام کرده است که علاقهمندان باید موضوعهای: نقش قصهگویی در انتقال مفاهیم درسی به کودکان و نوجوانان، بررسی جایگاه و اهمیت قصهگویی برای کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه، نقش قصهگویی در پرورش سبک زندگی اسلامی ایرانی در کودکان و نوجوانان، جایگاه و اهمیت قصهگویی در سنتها و آیینهای فرهنگی، تاریخی و بومی محلی و چگونگی استفاده از زبان وجودی در قصهگویی را محور اصلی نوشتههای خود قرار دهند.

در این میان علاقهمندان شامل نویسندگان، پژوهشگران، مربیان، معلمان، استادان دانشگاه، دانشجویان، اولیای تربیتی و... میتوانند باارسال چکیده تفصیلی مقاله خود تا 500 کلمه در بردارنده طرح مسئله، روش پژوهش و یافتههای تحقیق به همراه کلید واژهها به دبیرخانه مرکزی در این مسابقه شرکت کنند.

بر اساس این فراخوان اصل مقالههای پذیرفته شده حداکثر تا 10 صفحهA4 در قالب wordو pdfبا فونت BMitraاندازه 14، پس از اعلام نتایج چکیده مقالهها و تماس با پذیرفته شدگان به دبیرخانه جشنواره در تهران، ارسال خواهد شد.

ارایه مقاله به صورت فردی یا گروهی (در نهایت 3 نفر)، چاپ نشدن مقاله پیش از ارایه و آزاد بودن علاقهمندان برای ارسال دو مقاله، از جمله شرایط مسابقه اعلام شده است.

همچنین قرار است مقالههای برگزیده همزمان با اجرای جشنواره بینالمللی قصهگویی در بهمن ماه 1395 از سوی ارایه دهندگان خوانده شود و سه برگزیده نیز جایزه بگیرند.

دبیرخانه جشنواره بینالمللی قصهگویی در تهران و در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینشهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل آفرینشهای فرهنگی قرار دارد.

همچنین نشانی الکترونیکی  ccf.kanoon@gmail.comو تلفن تماس 88971344-021 برای ارتباط با دبیرخانه جشنواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار