اقدام قابل تحسین شهرداری قزوین در نقاشی دیواری تصاویر شهدای مدافع حرم

شهرداری قزوین در حرکتی قابل تحسین اقدام به نقاشی دیواری تصاویر شهدای مدافع حرم، شهیدان حجت اسدی و حمید سیاهکالی مرادی در سطح شهر کرده است.
کد خبر: ۹۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ - 30August 2016

اقدام قابل تحسین شهرداری قزوین در نقاشی دیواری تصاویر شهدای مدافع حرم

قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در گفتوگو با دفاع پرس در قزوین، اظهار داشت: اجرای نقاشی دیواری تصاویر شهدای مدافع حرم قزوین از ابتدای سال جاری آغاز شده؛ که تا به اینجا تصویر شهید بزرگوار مدافع حرم حجت اسدی و حمید سیاهکالی مرادی تصویرگری شده است.

وی تصریح کرد: کار اول از شهید حجت اسدی است که وی از مدافعان حرم و فعالان فرهنگی شهر بوده. این نقاشی در میدان دهخدای شهرک مینودر و در محل زندگی شهید به تصویر کشیده شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی قزوین افزود: این اثر به وسعت 100 متر مربع توسط هنرمند بومی استان  نیکخواه بهرامی کشیده شده و طرح آن از مسلم فهیمی با بررسی چند طرح پیشنهادی اجرا شده است که نشان از آسمانی بودن این شهید دارد که در قاب زمینی جای نگرفته و رو به آسمان است.

وی ادامه داد: نقاشی این اثر مدت چهار روز به طول انجامید.

این مسئول در ادامه بیان کرد: تصویر شهید سیاهکلی مرادی واقع در خیابان امام خمینی(ره) به وسعت 150 متر مربع بهصورت سه بعدی برجسته توسط نقاش هنرمند بومی استان مصطفی سلطانی نقاشی شده؛ که توسط مسلم فهیمی طراحی شده است.

وی گفت: این نقاشی نشان از عروج این شهید بزرگوار دارد و اجرای آن مدت 2 هفته به طول انجامیده است.

قاسمی در پایان افزود: در هر دو نقاشی از رنگ پرایمر و اکلیل استفاده شده و برای دوام بیشتر آن از رنگ لاکی بهصورت روکش استفاده شده است که موجب دوام بیشتر و عدم نیاز به بازسازی تقریباً تا پنج سال میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار