تحولات میدانی سوریه؛

هلاکت 11 تروریست جبهه‌النصره در حومه حماه/ ارتش مواضع داعش را در سویداء هدف قرار داد

ارتش سوریه طی عملیاتی در حومه جنوب غربی حماه 11 تروریست که اغلب آنها از عناصر «جبهه‌النصره» بودند، به هلاکت رساند.
کد خبر: ۹۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ - 30August 2016

هلاکت 11 تروریست جبهه‌النصره در حومه حماه/ ارتش مواضع داعش را در سویداء هدف قرار داد

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، جنگندههای نیروی هوایی سوریه برای کاهش حملات گروههای تروریستی علیه مواضع ارتش این کشور، تجهیزات تروریستها را در «مورک»، «اللطامنة»، «المصاصنة»، «حلفایا»، «معرکبه»، شمال «الزلاقیات» و اطراف «کفرزیتا» واقع در حومه غربی حماه هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز سانا گزارش داد: یگانهایی از ارتش و نیروهای مسلح در پیشرویهای جدید خود، عملیات دقیقی را در حومه جنوب غربی حماه انجام دادند؛ که در این عملیات 11 تروریست که اغلب آنها از عناصر «جبههالنصره» بودند، به هلاکت رسیدند.

یگانی دیگر از ارتش سوریه نیز محل تجمع عناصر داعش و مخفیگاههای آنها را در حومه شرقی سویداء هدف حمله قرار داد و شماری از عناصر داعش را به هلاکت رساند.

خبر دیگر اینکه یگان توپخانهای ارتش سوریه نیز مواضع تروریستها را در منطقه «الراموسه» و دانشکدههای نظامی و اطراف تپههای «العماره»، «الجمعیات» و «أم القرع» هدف قرار دادند. این درحالی است که یک منبع میدانی به الاخبار گفتهاست که با وجود تقویت توان دفاعی ارتش و درگیریهای متناوب با تروریستها در اطراف دانشکدههای نظامی، هیچگونه تغییری در نقشه «سیطره نظامی» تا این لحظه گزارش نشدهاست.

از سوی دیگر درگیری شدیدی بین تروریستهای «الجیش الحر» و «جیش خالد بن الولید -وابسته به داعش- در اطراف شهر «عین ذکر» واقع در حومه غربی درعا صورت گرفت. همزمان با تخلیه ساکنان شهر «الشجره» توسط داعش مواضع گروهک تروریستی جیش خالد بن الولید در این شهر نیز هدف حملات موشکی قرار گرفت.

بر اساس گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز»، منابعی در حمص اعلام کردند که 18 کامیون از کمکهای انساندوستانه سازمان ملل وارد روستاهای «دارالکبیره»، «غنطو»، «تیرمعله»، «محطه»، «سنیسل» و «جوالک» در حمص شدند.

گفتنی است، روستاهای غنطو و تیرمعله در طول 2 هفته گذشته، تقریبا هر روز  گلولهباران میشدند؛ که در این روستاها بیش از 50 هزار نفر زندگی میکنند. برخی از ساکنان این روستاها از آوارگان مناطق مجاور هستند.

 رویترز نیز گزارش داد: ارتش ترکیه اعلام کرد که نیروهای مسلح ترکیه 10 روستای دیگر را در مناطق شمالی سوریه از وجود تروریستها پاکسازی کردند.

ترکیه بهشدت مخالف ایجاد یک منطقه تحت تسلط کردها در شمال سوریه است. آنکارا اعلام کردهاست که کردها به قولی که به ائتلاف آمریکایی دادهاند، مبنی بر اینکه پس از تصرف شهر منبج به شرق فرات بازمیگردند، عمل نکردهاند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار