دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء:

بسیج مردمی عراق از توده‌های مردم و با اشراف «سردار سلیمانی» تشکیل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی»، دبیر کل مقاومت اسلامی نجباء در مصاحبه‌ای گفت که «الحشد الشعبی» از توده‌های مردم عراق و با اشراف «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس تشکیل شده و این گروه در عراق، عمق مردمی دارد.
کد خبر: ۹۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹ - 29August 2016

بسیج مردمی عراق از توده‌های مردم و با اشراف «سردار سلیمانی» تشکیل شده است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی»، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجباء عراق عصر امروز دوشنبه هشتم شهریورماه در برنامه زنده "روی خط خبر" شبکه خبر سیما در مورد الحشد الشعبی عراق گفت: نیروهای حشد، نیروهای داوطلب مردمی هستند که پیش از این جزو گروههای مقاومت عراق بودند و سالها با نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق مبارزه کردند.

حجتالاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» با تاکید بر نقش سردار سلیمانی در تشکیل حشد ادامه داد: الحشد الشعبی از تودههای مردم عراق و با اشراف سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تشکیل شده و این گروه در عراق، عمق مردمی دارد.

وی، مقاومت اسلامی نُجَباء را یکی از گروههای تشکل دهنده حشد دانست و افزود: نُجَباء به عنوان یکی از گروههای مقاومت عراق در بسیاری از عملیات آزادسازی مناطق مختلف عراق از دست داعش شرکت کرده است. همچنین رزمندگان نُجباء از چندین سال پیش تاکنون در استان حلب سوریه حضور دارند و در این استان بر ضد گروههای تروریستی میجنگند.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق ضمن اعلام خبر آزادسازی شهر الخالدیه در خصوص اهمیت این شهر گفت: شهر الخالدیه در استان الانبار در غرب عراق قرار دارد و این شهر از مدتها پیش در اشغال داعش بود و گروه تروریستی داعش، این شهر را اداره میکرد.

شیخ اکرم الکعبی افزود: شهر الخالدیه به لحاظ جغرافیایی، یک شهر پر از مزارع کشاورزی است و به این دلیل آزاد کردن این شهر سخت بود، همچنین پس از آزادی شهر فلوجه، بسیاری از تروریستهای داعشی به شهر الخالدیه رفتند و باقی ماندن الخالدیه در دست داعش، خطری برای شهر فلوجه بود و به همین دلیل ما چارهای جز آزادی شهر الخالدیه از دست داعش را نداشتیم.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی شهر موصل گفت: آزاد کردن تمام مناطق پیرامون شهر موصل همچون مناطق القیاره و مخمور برای موفقیت عملیات آزادسازی شهر موصل اهمیت دارد، نیروهای حشد در حال آماده شدن برای عملیات آزادی موصل هستند و ما باید مناطق اطراف این شهر را آزاد کنیم تا از چند محور وارد شهر موصل شویم. البته زمان دقیق آغاز عملیات آزادسازی این شهر معلوم نیست، اما این عملیات در آینده نزدیک خواهد بود.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء افزود: ما به عنوان گروههای مقاومت مخالف حضور بقیه نیروها از جمله پیشمرگه های کُرد در عملیات موصل نیستیم و ما از برادران پیشمرگه استقبال میکنیم. در گذشته هم بین پیشمرگه و حشد هماهنگی وجود داشت و ما با هم به صورت مشترک عملیاتی را بر ضد داعش انجام دادیم و در عراق پیشروی کردیم.

شیخ اکرم الکعبی ضمن تاکید بر مخالف حشد با حضور نیروهای خارجی در عراق تصریح کرد: ما خواستار این هستیم که کشورهای خارجی همچون آمریکا و ترکیه در عملیات آزادسازی شهر موصل شرکت نکنند، حضور این کشورها مانع از فعالیت نیروهای حشد در عملیات آزادسازی شهر موصل میشود. آمریکا هم به دنبال این است که حشد در این عملیات حضور پیدا نکند، از نظر آمریکا اگر نیروهای حشد در عملیات آزادسازی شهر موصل شرکت کنند، نقشه های آنها از بین میرود.

وی با اشاره به تواناییهای نیروهای حشد شعبی ادامه داد: ما در حشد توانایی پیروزی بر داعش را داریم، نیروهای حشد در سالهای اخیر توانستند که بسیاری از مناطق اشغالی عراق را از دست داعش آزاد کنند، وجود نیروهای آمریکایی در عملیات آزادسازی موصل، برای حشد به مشکل به وجود میآورد و ما به عنوان نیروهای حشد اعتقاد داریم که دخالت آمریکا در هر عملیاتی در عراق، برای حشد مشکل به وجود میآورد.

فرمانده برجسته بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در خصوص تاثیر برکناری وزیر دفاع عراق بر عملیات آزادی موصل تصریح کرد: برکناری وزیر دفاع عراق توسط مجلس این کشور، هیچ تاثیری بر روند عملیات آزادسازی شهر موصل ندارد. نیروهایی همچون حشد و پلیس عراق که در اتاق عملیات موصل حضور دارند، به لحاظ تشکیلاتی با وزارت دفاع ارتباطی ندارند و این اتاق عملیات هنوز برقرار است.

شیخ اکرم الکعبی با اشاره به عملکرد ائتلاف ضد داعش آمریکا گفت: از زمانی که آمریکاییها ائتلافی را علیه داعش تشکیل دادند تا به امروز، آنها هیچ پیروزی بدست نیاوردند، بلکه در مقابل، داعش مناطق بسیاری را اشغال کرد. ما به این نتیجه رسیدیم که آمریکا و غرب به دنبال تقویت داعش هستند و اگر حمایت آمریکا از داعش نبود، نیروهای حشد خیلی زودتر شهرهای اشغالی عراق از دست داعش را آزاد میکردند.

منبع: تسنیم

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار