معاون مهندسی رزمی قرارگاه عملیاتی قدس در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

احداث 650 کیلومتر جاده برای انسداد مرزهای شرقی/ حفر خندق در اطراف شهرها

معاون مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل قرارگاه عملیاتی قدس گفت: سپاه تاکنون بالغ بر 650 کیلومتر جاده برای انسداد مرزهای شرقی در سیستان و بلوچستان احداث کرده است.
کد خبر: ۹۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ - 29August 2016

احداث 650 کیلومتر جاده برای انسداد مرزهای شرقی/ حفر خندق در اطراف شهرها

سرهنگ پاسدار شهرام اسکندری، معاون مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل قرارگاه عملیاتی قدس در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره اقداماتی که برای انسداد مرزهای شرقی سیستان و بلوچستان توسط سپاه صورت میگیرد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای هزار و 750 کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشورهای همسایه خود یعنی پاکستان و افغانستان است؛ که از این میزان حدود 500 کیلومتر مرز آبی و مابقی مرز خشکی است؛ که به کشورهای افغانستان و پاکستان منتهی میشود.

وی با بیان اینکه کارهای انسدادی در طول مرز ناقص بود؛ به نحوی که باندهای قاچاق و اشرار راحت تردد داشتند، افزود: اما از سال 88 که مأموریت امنیت استان به قرارگاه قدس واگذار شد، تا الان 209 کیلومتر جاده مرزی برای انسداد مرز احداث کردیم؛ البته علاوه بر این، 131 کیلومتر جاده عملیاتی و 113 کیلومتر هم جاده دسترسی احداث شده؛ که در مجموع بالغ بر 650 کیلومتر جاده برای انسداد مرز کشیده شده است.   

اسکندری با اشاره به بستن گذرگاههای مرزی غیرقانونی استان با استفاده از جدارههای بتنی، بیان کرد: تاکنون 117 کیلومتر کانال مرزی به عمق و عرض چهار متر و 360 کیلومتر تیغه مرزی با سیم خاردا احداث کردیم، و حتی برخی مناطق مرزی با سه لایه مسدود شده است؛ علاوه بر این در اطراف برخی شهرهای مرزی که با تهدید مواجه هستند نیز کانال احداث کردیم.

وی تصریح کرد: ساخت باند فرودگاه سراوان، سوله، برج کنترل، آشیانه پرندهها، سالن انتظار و حصار 9 کیلومتری اطراف فرودگاه از دیگر اقدامات انسدادی مرز سیستان و بلوچستان با 2 کشور افغانستان و پاکستان توسط مهندسی رزمی قرارگاه قدس است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار