مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم در نیجریه برگزار می‌شود

مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم به عنوان نخستین همکاری مشترک دو جانبه فی مابین رایزنی فرهنگی ایران و شبکه تلویزیونی ال افریکی نیجریه، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ - 29August 2016

مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم در نیجریه برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سعید امیدی»، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه، دوم شهریورماه با «اسحاق بایو ادواله»، مدیرکل شبکه تلویزیونی «ال افریکی» در محل دفتر این نمایندگی فرهنگی، دیدار و گفتوگو کرد.

«اسحاق بایو ادواله» در سخنان آغازین خود، هدف از تأسیس شبکه اسلامی «ال افریکی» را گسترش تبلیغات دینی در جامعه اسلامی و آموزش مسلمانان، نهادینهسازی وحدت در جامعه اسلامی بدون توجه به گرایشهای حزبی و همچنین، ایجاد جامعهای مبتنی بر صلح و دوستی میان امت اسلامی منطقه غرب آفریقا برشمرد.

مدیرکل شبکه تلویزیونی «ال افریکی» ادامه داد: کانال تلویزیونی اسلامی «ال افریکی» علاوه بر نیجریه از طریق ماهواره در 19 کشور آفریقایی دیگر، قابل مشاهده است.

وی همچنین، آغاز فعالیت این شبکه را در سال 2013 میلادی نام برد و گفت: تنها شبکه اسلامی هستیم که برنامههای زنده از مسجد مرکزی ابوجا را به روی آنتن میبریم و دارای امکانات ماهوارهای هستیم که از هر نقطه جهان توان پخش برنامه زنده داریم.

«اسحاق بایو ادواله» افزود: برای اولینبار از عربستان سعودی پخش مستقیم اعمال حج را خواهیم داشت که در راستای آن، همراه با تیم خبری و رسانهای عازم جده خواهیم شد.

وی حوادث و کشتار مسلمانان شیعه از اتفاقات دردناکی دانست که شبکه «ال افریکی» آن را پوشش کامل داد و گفت: در این حادثه غمانگیز، شیعه و سنی برای ما فرقی نداشت.

امیدی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان ضمن تقدیر از تلاشهای این رسانه در معرفی اسلام ناب و ارائه چهره عاری از خشونت، آمادگی این نمایندگی را برای توسعه همکاریهای فرهنگی اعلام کرد.

همچنین، نسبت به برگزاری مسابقه حفظ و قرائت قرآن کریم با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران به منظور نخستین همکاری مشترک دو جانبه تأکید شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار