همشهری پایداری «ردپای سعودی‌ها در 11سپتامبر» را دنبال کرد

همشهری پایداری در شماره 160 به بازخوانی مواضع رسانه‌ای مخالف روایت رسمی آمریکایی‌ها از واقعه 11 سپتامبر پرداخته‌ است.
کد خبر: ۹۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵ - 29August 2016

همشهری پایداری «ردپای سعودی‌ها در 11سپتامبر» را دنبال کرد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سالروز واقعه مهم یازده سپتامبر در حال نزدیک شدن است. این در حالیاست که طی ماههای اخیر ادعاهایی درباره دست داشتن سعودیها در این واقعه، مطرح شده است. ماهنامه همشهری پایداری، با چنین رویکردی سروقت این سوژه رفته و نقش سعودیها در این انفجارهای تاریخساز را، که موجب حمله همهجانبه آمریکاییها به غرب آسیا شد، بررسی کرده است.

در این پرونده ویژه، به گفتوگو با محمود مهتدی، کارشناس حوزه بینالملل که در این زمینه پژوهشهایی انجام داده، پرداخته شده است. همچنین، بازخوانی مواضع رسانهای مخالف روایت رسمی آمریکاییها از این واقعه نیز، بخش دیگری از این پرونده را به خود اختصاص داده است. عکسهایی کمتر دیده شده از یازده سپتامبر، تایملاین این واقعه و دیگر موارد خواندنی، از بخشهای دیگر این پرونده خاص هستند.

همشهری پایداری همچنین در شماره 160 خود، دو پرونده خاص دیگر برای مخاطبانش تدارک دیده است؛ یکی درباره دنیای خاص روزنامهنگاران جنگ و دیگری، درباره رجب محمدزاده، یا همان بابارجب معروف که چندی پیش، بر اثر جراحات وارده از جنگ تحمیلی، به شهادت رسید. این دو پرونده، مصاحبههایی اختصاصی با رضا برجی و فرزند بابارجب را نیز در دل خود دارند.

از دیگر مطالب خواندنی این ماهنامه تخصصی حوزه دفاع مقدس و ادبیات و فرهنگ مقاومت، میتوان به بخش جنگافزارترینها و جنایتکاران جنگی اشاره کرد که سروقت جدیدترین کلاشینکف خریداری شده توسط ایران از روسیه، بزرگترین نبرد تانک تاریخ و روانشناسی که از جنایتکاران جنگی جنایت علیه مسلمانان بوسنی بود، رفته است.

پیشخوان با موضوع کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون، فضای مجازی، داستانک، داستانهای طنز رضا احسانپور، گزارش ویژه با موضوع هجمه علیه شهرداری در قضیه بهسازی قبور مطهر شهدا، خبرنامه داخلی و خارجی، یادداشت نویسندگان نشریه، عکس های خاص از دفاع مقدس و ... از بخش های دیگر این ماهنامه هستند.

ماهنامه همشهری پایداری در شهریور 95، با آثار و گفتاری از رضا برجی، محمود مهتدی، رضا احسانپور، کوروش علیانی، علیاکبر قاضیزاده، هوارد تامبر و سرگئی پانوماروف در 84 صفحه و با قیمت 2 هزار تومان منتشر و در کیوسکهای مطبوعاتی عرضه شده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار