آمادگی مشروط شورای‌عالی سیاسی «یمن» برای از سرگیری مذاکرات صلح

شورای‌عالی سیاسی «یمن» که گروه «انصارالله» آن را اداره می کند، روز یکشنبه آمادگی خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح با دولت مستعفی این کشور مشروط بر توقف حملات ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها و محاصره اراضی تحت کنترل این گروه اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ - 28August 2016

آمادگی مشروط  شورای‌عالی سیاسی «یمن» برای از سرگیری مذاکرات صلح

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ 18 ماهه در این کشور فقیر واقع در مرز جنوبی عربستان سعودی پیشتر در ماه جاری از هم فروپاشید.

شورای عالی سیاسی در نشست هفتگی خود در کاخ ریاست جمهوری صنعا اعلام کرد که تمایلش به از سرگیری مذاکرات صلح مشروط به 'توقف کامل تجاوز و لغو محاصره ناعادلانه مردم یمن است.'

در مذاکرات هفته جاری در یمن، جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: مناقشه یمن بیش از حد طول کشیده و باید پایان یابد.

وی با نادیده گرفتن حملات سعودی ها به یمن اظهارکرد: گروه انصارالله باید گلوله باران مرز عربستان را متوقف کند، از صنعا خارج شود و با زمین گذاشتن سلاح، وارد یک دولت وحدت ملی تشکیل شده با دشمنان داخلی خود شود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز یکشنبه گفته بود که هدف از طرح جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جده عربستان، مهار ما در اتخاذ گام های سیاسی جدید برای تقویت قدرت جبهه های داخلی علیه مخالفان است.

صالح الصماد در اظهاراتی تصریح کرد: هدف از طرحی که جان کری در سفر اخیرش به عربستان ارائه کرد، مهار شورای عالی سیاسی در اتخاذ گام های سیاسی جدید است؛ گام هایی که اگر برداشته شوند، می توانند قدرت جبهه داخلی ما را در مقابل حملات مستمر دشمن تقویت کنند.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن دو هفته گذشته، قدرت را به صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن تحویل داد.

به دنبال آن میلیون ها نفر از مردم شهرهای مختلف یمن در اقدامی بی سابقه در تاریخ این کشور در حمایت از شورای عالی سیاسی یمن٬ در راهپیمایی عظیم میدان سبعین صنعا پایتخت یمن وخیابان های اطراف آن شرکت کردند.

این در حالی است که عربستان سعودی همچنان در مقابل سکوت محافل بین المللی به حملات خود به مناطق مختلف یمن و کشته و زخمی کردن غیرنظامیان یمنی ادامه می دهد.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار