دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد؛

موشک‌باران مزدوران سعودی در نجران/سامانه موشکی «پاتریوت» در رهگیری موشک‌های یمنی ناکام ماند

رسانه‌های عربستان سعودی اذعان کردند که سامانه موشکی پاتریوت عربستان موفق نشد موشک‌های زلزال 3 یمنی‌ها را به دلیل حجم کم، قدرت تخریبی و سرعت بالای آن رهگیری کند.
کد خبر: ۹۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ - 28August 2016

موشک‌باران مزدوران سعودی در نجران/سامانه موشکی «پاتریوت» در رهگیری موشک‌های یمنی ناکام ماند

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری المیادین، ارتش یمن و کمیتههای مردمی یمن با مزدوران «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که از سوی ائتلاف سعودی حمایت لجستیکی میشوند، در شهر «نِهم» صنعا به شدت درگیر شدند.

این شبکه خبری در ادامه به نقل از منابع محلی گزارش داد: نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن یورش گسترده مزدوران سعودی به منطقه «المدفون» را دفع کردند؛ که در این ضد حمله 15 نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند. این درحالی بود که جنگندههای ائتلاف ضد یمن در واکنش به اقدام نیروهای یمنی منطقههای المدفون و «المجاوحة» واقع در شمال شرق صنعا را بمباران کردند.

مناطق جنوب شهر «غیل» در استان الجوف در شمال شرق یمن نیز پس از شکست مزدوران سعودی برای پیشروی به آنجا هدف حملات هوایی جنگندههای عربستان قرار گرفت.

مزدوران سعودی نیز از مواضع استقرار خود در مناطق «آل النمس» و «آل الاعور» در جنوب، شهر غیل را هدف آتش توپخانهای خود قرار دادند.

از سوی دیگر درگیریها در منطقه «الزنوج» و خیابان چهلم در شمال تعز نیز سنگین گزارش شدهاست. از طرف دیگر جنگندههای ائتلاف سعودی شهرساحلی «ذباب» را در غرب این استان هدف حملات هوایی قرار دادند.
 
خبر دیگر اینکه منابع محلی از درگیری شدید بین مزدوران هادی و عناصر القاعده در منطقه «المحفد» استان أبین در جنوب یمن خبر دادند.

گزارشها حاکی از آن است که سرهنگ «حسین الجنیدی» یکی از سرکردگان مزدوران هادی در پی انفجار بمب در شهر المحفد در شهرستان «مُودیه» واقع در شرق أبین به هلاکت رسید و شماری از نیروهای هادی نیز مجروح شدند.

جنگندههای ائتلاف سعودی همچنین شهر مرزی «رازح» و منطقه «مندبه» را در شهر «باقم» واقع در غرب استان صعده هدف حمله قرار دادند.

وزارت دفاع یمن نیز گزارش داد که یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن محل تجمع نظامیان قطری را در منطقه «الخضراء» نجران با چندین فروند موشک هدف حمله قرار دادند.

در همین خصوص یک منبع نظامی یمنی گفت: نیروهای قطر در غرب سایت نظامی مخروق تجمع کرده بودند که هدف حمله موشکهای کاتیوشا قرار گرفته و شماری از آنها کشته یا زخمی شدند.

«عبدالوهاب الستری»، یکی از فرماندهان میدانی یمن نیز در خصوص شلیک 2 فروند موشک بومی زلزال 3 به «آرامکو» بزرگترین شرکت نفتی عربستان در جنوب این کشور که با اصابت دقیق به هدف با انفجارها و آتش سوزی مهیب در آنجا همراه شد، گفت: رسانههای سعودی فاش کردند که سامانه موشکی پاتریوت عربستان نتوانست موشکهای زلزال 3 یمنیها را به دلیل حجم کم و قدرت تخریبی و سرعت بالای آن رهگیری کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار