دنیای زندانیان سیاسی فلسطینی و زنان اسرائیل در فیلم 3000 شب

دنیای وحشتناک زندانیان سیاسی فلسطینی و زندان زنان اسرائیل در فیلم سینمایی 3000 شب ساخته «می المصری» به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ - 28August 2016

دنیای زندانیان سیاسی فلسطینی و زنان اسرائیل در فیلم 3000 شب

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «3000 شب» محصول 2015 از کشور فلسطین است و «سابین صیداوی»، «شارلوت اوزو»، «می المصری» تهیهکنندگان و «گیلس پورته» تصویربردار و «میشیل تیّان» تدوینگر آن هستند. این فیلم سینمایی در بخش مسابقه فیلمهای سینمایی بینالملل جشنواره مقاومت حضور دارد.

«این فیلم ماجرای لیال، یک تازه عروس جوان و معلم مدرسه فلسطینی است که به اشتباه دستگیر و به هشت سال زندان محکوم میشود. او به زندان زنان اسرائیل با امنیت بالا منتقل شده که در آن با دنیای وحشتناک زندانیان سیاسی فلسطینی و با زندانیان جنایی اسرائیلی مواجه میشود.

هنگامی که متوجه میشود باردار است، رئیس زندان او را تحت فشار برای سقط فرزند و جاسوسی در میان دیگر زندانیان فلسطینی قرار میدهد. با این حال، لیال پسرش را به دنیا میآورد... در لحظهای از درک حقیقت، لیال مجبور به انتخابی میشود که برای همیشه زندگیاش را تغییر خواهد داد.»

در این خبر، در خصوص پیشینه حضورهای جشنوارهای این فیلم میخوانیم: تاکنون در فستیوالهای مختلف ازجمله: جشنواره بینالمللی فیلم «توکیو»، ژاپن «سینمای آسیا آمستردام»، هلند «جشنواره بینالمللی فیلم سلامیندانا»، فیلیپین حضور داشته است.

چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار میشود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار