تلاش واشنگتن برای مقابله با موشک‌های فراصوت روسیه

پنتاگون در تلاش است تا برای مقابله با توسعه صنایع تسلیحات فراصوت روسیه، سامانه‌های دفاع موشکی خود را ارتقاء دهد.
کد خبر: ۹۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ - 28August 2016

تلاش واشنگتن برای مقابله با موشک‌های فراصوت روسیه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پنتاگون برای مقابله با روند توسعه انقلابی در صنایع تسلیحات فراصوت روسیه درصدد ارتقای سامانه های دفاع موشکی خود است.

اوایل ماه میلادی جاری، مقامات وابسته به صنایع دفاعی روسیه از طرحهای خود برای استقرار یک موشک تهاجمی مافوق صوت تا سال ۲۰۲۰ خبر دادند؛ طرحی که واشنگتن را واداشت تا یک سپر دفاع موشکی جدید با توان واژگونی تسلیحات پیشرفته را طراحی نماید.

کارشناسان دفاع موشکی در شرکت «لاکهید مارتین» بر این باورند که پنتاگون در حال کشف و بررسی راه هایی جهت واژگونی موشکهای فراصوت با امکاناتی همچون نسخه اصلاح شده موشکهای سامانه «تاد» و لیزرهای پرقدرت با توان واژگونی این موشکها پیش از رسیدن آنها به سرعت مافوق صوت است.

در هفته گذشته، ابتکارعمل «آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون» (دی اِی آر پی اِی) برای یافتن سامانه ای با توان رهگیری صدها سامانه کوچک شبه پهپاد وهمچنین سامانه موشکهای متعارف، این تصور را برای تحلیلگران صنایع دفاعی بوجود آورد که ارتش آمریکا در حال جستجوی یک سامانه لیزری پیشرفته برای مقابله با روند اشاعه پهپادهای کوچک و همچنین مقابله با روند نوزایی در تسلیحات فراصوتی روسیه است.

بنا بر برخی گزارشات، آمریکا در حال توسعه موشکهای فراصوت و وسائل نقلیه فضایی است؛ اما منابع آگاه در صنایع دفاعی آمریکا می گویند که طرحهای پنتاگون برای مقابله با برتری فزاینده روسیه در حوزه نظامی، به دلیل فقدان بودجه لازم هرگز اجرایی نخواهد شد.

منبع: مهر
 

نظر شما
پربیننده ها