شاهدان عینی خبر دادند؛

ترکیه در پی‌ ساخت دیوار حائل در مرز سوریه است/ کشته شدن نخستین نظامی ترک در شمال سوریه

صدها نفر از اهالی شهر کردنشین کوبانی در سوریه، در اعتراض به ورود نیروهای نظامی ترکیه به خاک سوریه در مناطق مرزی غرب این شهر تحصن کردند. شاهدان عینی از ساخت دیوار حائل میان شهر کوبانی و شهرستان «سوروچ» ترکیه خبر می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ - 28August 2016

ترکیه در پی‌ ساخت دیوار حائل در مرز سوریه است/ کشته شدن نخستین نظامی ترک در شمال سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، روز گذشته رسانههای منطقه از تحصن اهالی کوبانی در اعتراض به ورود نیروهای زمینی و تانکهای ترکیه به خاک سوریه در نزدیکی گذرگاه «مرشد بینار» در غرب شهر کردنشین کوبانی خبر دادند.

پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «روداو» به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد ترکیه مدتی است تلاش میکند در این منطقه مرزی میان شهر کوبانی و شهرستان «سوروچ» ترکیه دیوار حائل بسازد. این شاهدان همچنین خبر دادند که 2 تانک و سه خودروی زرهی نیز در این منطقه مرزی سنگر گرفتهاند.

همزمان رسانههای محلی ترکیه نیز اعلام کردند اولین نظامی ارتش ترکیه که به خاک سوریه تجاوز کردهاند، به دست کردها کشته شد.

پایگاه خبری «دیلی صاباح» گزارش داد در اثر حمله موشکی نیروهای کُرد یگان مدافع خلق به گروهی از نظامیان ترکیه که برای تصرف شهر «جرابلس» به شمال سوریه تجاوز کردهاند، یک سرباز ترکیهای کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

منابع میدانی میگویند در اثر این حمله موشکی 2 تانک ارتش ترکیه منهدم شدند.

گفتنی است ترکیه از روز چهارشنبه (3 شهریور) حملهای را در سوریه آغاز کرده که گفته میشود هدفش علاوه بر گروه تکفیری داعش، مبارزان کرد سوری است.

طی سه روز اخیر ترکیه با وجود آزادی جرابلس، شهر مرزی سوریه از وجود داعش، نیروهای کردتبار را در این منطقه هدف قرار دادهاست.

آنکارا پیشتر اعلام کرده بود حملاتش در سوریه موسوم به عملیات «سپر فرات» نهتنها برای آزادی منطقه مرزی شمال سوریه از تصرف داعش، بلکه برای پایان دادن به سیطره نیروهای کردتباری است که آنکارا با آنان مخالف است.

دولت ترکیه همچنین اعلام کردهاست عملیات خود در خاک سوریه را تا نابودی همه گروههایی که آنکارا آنها را تروریستی خوانده است، ادامه خواهد داد.

ترکیه درحالی به حملات خود در خاک سوریه ادامه میدهد که دولت دمشق این مداخله نظامی را نقض آشکار حاکمیت خود دانسته و محکوم کردهاست.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار