مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خبر داد؛

دیدار خانواده شهدای منای مازندران با مقام معظم رهبری

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از دیدار خانواده شهدای منای مازندران با مقام معظم رهبری و شرکت در کنگره ملی شهدای منا در تهران به عنوان دیگر برنامه‌هایی نام برد که در اولین سالگرد فاجعه منا برگزار می‌شود .
کد خبر: ۹۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ - 27August 2016

دیدار خانواده شهدای منای مازندران با مقام معظم رهبری

به گزارش دفاع پرس از مازندران، عباسعلی رضایی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جلسه برنامه ریزی بزرگداشت شهدای فاجعه منا در ساری، اظهار داشت: این یادمانها در شهرهای قائمشهر، سیمرغ، تنکابن، رامسر، بابل، بابلسر، نور، آمل و سوادکوه که در فاجعه منا شهید داشتند، نصب میشود.

وی با اشاره به اینکه لوگوی این یادمان به صورت کشوری و یکسان است، ادامه داد: پس از ارسال تصویر یادمان مورد نظر عملیات اجرایی این پروژه در محل های تعبیه شده از سوی شهرداری ها آغاز می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از برگزاری برنامههای فرهنگی، ورزشی و یادوارهها از اول تا نهم ذی الحجه برای شهدای فاجعه منا خبر داد و گفت : در نخستین سالگرد 48 شهید منای مازندران، عصر شعر و خاطره در آمل، مسابقات تنیس روی میز با حضور جانبازان قطع نخاع در مرکز توانبخشی، مسابقه تیراندازی در سوادکوه و دعای عرفه با محوریت این شهدا برگزار می شود.

وی از دیدار خانواده شهدای منای مازندران با مقام معظم رهبری و شرکت در کنگره ملی شهدای منا در تهران به عنوان دیگر برنامه هایی نام برد که در اولین سالگرد فاجعه منا برگزار می شود.

به گفته رضایی آیین بزرگداشت شهدای منای غرب 18 شهریور در مصلی رامسر و مراسم شهدای مرکز و شرق مازندران 20 شهریور در حسینیه عاشقان قائمشهر برگزار می شود.

وی تاکید کرد : همراه با برگزاری این یادواره ها ، نمایشگاهی از تصاویر شهدای منا به همراه صحنه هایی از این فاجعه برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت : بیان خاطرات از زبان بازماندگان منا بخشی است که در آن اطلاع رسانی و تشریح این فاجعه برای آحاد جامعه ایجاد می شود.

وی ادامه داد : براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید فاجعه منا به فراموشی سپرده شود ، برنامه های منسجم در نخستین سالگرد این شهدا برگزار می شود.

در مراسم حج سال گذشته به دلیل سو مدیریت حکام عربستان سعودی درمنطقه منا جمعی از حجاج ایرانی و دیگر کشورهای مسلمان کشته شدند که تعداد 48 نفر از این حجاج، مازندرانی بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار