مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مطرح کرد؛

افزایش 50 درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با پیش‌بینی افزایش 50 درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب زنجان در مقایسه با دوره قبلی گفت: ما بیشتر به دنبال بازدیدکنندگان کیفی هستیم.
کد خبر: ۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ - 27August 2016

افزایش 50 درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب زنجان

به گزارش دفاع پرس از زنجان، ناصر مقدم با اشاره به برگزاری نمایشگاه ناشران کتاب در زنجان اظهار داشت: این نمایشگاه از جهات مختلفی متفاوت از نمایشگاههای قبلی است که آن را متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور نخستین نمایشگاه پس از نمایشگاه ناشران کتاب است، گفت: تقارن برگزاری نمایشگاه با هفته دولت و تغییر محل آن نیز از دیگر ویژگیهای این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به روند استقبال از نمایشگاه و ارزیابی وضعیت بازدید از آن افزود: روال بر این است که چند روز نخست زیاد استقبال نبوده و در چند روز آخر مردم برای بازدید از نمایشگاه میآیند.

مقدم با اشاره به تبلیغات محیطی و پیامکی و رادیو و تلویزیونی بیان کرد: تبلیغات امسال زیاد بوده و فقط از طریق مخابرات سه هزار پیامک ارسال شده است، که با این وضعیت تبلیغ پیشبینی میکنیم، قطعا امسال بازدید 50 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب، به دنبال بازدیدکنندگان کیفی هستیم تا کمّی، گفت: این فرش برای کسانی که علاقهمند به کتاب هستند، پهن شده است بر همین اساس روند برگزاری نمایشگاه مطلوب است.

مقدم با بیان اینکه ناشران خوبی در زنجان حضور دارند، افزود: طبق آمار تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب زنجان در سال 93، 42 هزار نفر بود، که پیشبینی میشود، این آمار امسال 10 درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به عرضه بن تخفیف کتاب برای بازدیدکنندگان، اضافه کرد: در حدود 70 میلیون تومان بن در این نمایشگاه اهدا میشود که در صورت استقبال مردم تا 80 میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

این مسؤول با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ارائه بن مربوط به گروه خاصی نبوده و همه خریداران میتوانند از بن استفاده کنند، گفت: تاریخ انقضای این بن کارتها تا تاریخ هشتم شهریور ماه است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی یکی از دلایل عدم خرید کتاب است و همین امر موجب شده خرید کتاب در سبد خانوارها نباشد.

مقدم با تاکید بر ورود بنگاههای اقتصادی و بانکها در حوزه نشر و فرهنگ، افزود: همین امر موجب کاهش مشکلات در این حوزه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار