نماینده ولی فقیه در ایتان البرز:

تلاش های مسئولان اجرایی استان ستودنی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر از حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در البرز و تلاش‌ها و زحمات استاندار و دیگر مسئولان اجرایی این استان تشکر و قدردانی کرد.
کد خبر: ۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ - 26August 2016

تلاش های مسئولان اجرایی استان ستودنی است

به گزارش دفاع پرس از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبههای این هفته نماز جمعه کرج اظهار داشت: امروز جمعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار البرز چندین طرح در استان به بهرهبرداری رسید که جای تشکر و قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مسئولان استان باید در خصوص انجام فعالیتهای خود به ویژه در هفته دولت اطلاع رسانی بیشتری به مردم داشته باشند.

خطیب جمعه کرج با اشاره هشتم شهریور؛ سالروز شهادت محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1360، گفت: منافقین کوردل که از سوی آمریکا و استکبار جهانی حمایت میشده و میشوند، رئیس جمهور و نخست وزیر انقلاب تازه به ثمر رسیده اسلامی ایران را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به چند ویژگی شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: این دو شهید همواره به دور از تجمل و تشریفات بوده و انقلابیگری، استکبارستیزی و ضد ظالم بودن از خصلتهای بارز آنها بود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مسئولیت در جمهوری اسلامی را ودیعه الهی دانست که تکلیفی برای خدمت به مردم و کشور را برای مسئولان فراهم می کند نه اینکه طعمهای برای خود و خانواده باشد.

امام جمعه کرج آمریکا را تولید کننده و پرورش دهنده تروریسم در جهان دانست و تاکید کرد: آمریکا و صهیونیسم لحظهای در تولید و پرورش تروریسم کوتاهی نمیکنند و همانگونه که در ابتدای انقلاب اسلامی از منافقین کوردل در ایران و از القاعده در افغانستان حمایت کردند هم اکنون نیز از گروه تروریستی داعش و تکفیری در سوریه و عراق حمایت میکنند.

وی با بیان اینکه آمریکا و غربیها در مبارزه با گروههای تروریستی دروغ میگویند، افزود: اگر آمریکا و غربیها راست میگویند اعضای گروه تروریستی منافقین را که موجب شهادت 17 هزار ایرانی شدهاند و هم اکنون در کشورهای غربی اقامت دارند برای محاکمه به ایران تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دین اسلام از ابتدا با تروریسم مواجه بوده است، گفت: امیرالمومنین علی(ع) امام اول شیعیان، با ترور به شهادت رسید و ما میبینیم که انقلاب اسلامی نیز از ابتدای پیروزی با ترور و تروریسم آمریکایی مواجه بوده است.

وی با تاکید بر آنکه آمریکا و صهیونیسم همواره از تروریسم در جهان حمایت میکنند، بیان داشت: آمریکاییها و صهیونیستها باید بدانند تروریسم پروری و حمایت از تروریسمها در ایران و سراسر جهان هیچ نفعی را برای آنها به ارمغان نخواهد آورد و فقط موجب کشته شدن کودکان و انسانهای بیگناه در سراسر جهان خواهد شد.

ما باید تفکر و اندیشه افراد را نقد کنیم نه شخصیت آنان را

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در تحلیلهایمان باید به فکر و اندیشه افراد بپردازیم نه شخصیت آنها، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در تحلیلهای خود شخصیت حقیقی افراد را از تفکر و اندیشه آنها جدا میکند و گفتمان آنها را نقد میکند نه شخصیت آن ها را.

وی افزود: ما نباید کسی که در گذشته کار و اعمال خوبی انجام داده ولی اکنون دچار تناقض شده و خطا میکند به خاطر گذشته او، خطای فعلی او را نادیده بگیریم.

ربا، فعالیت اقتصادی را از بین میبرد

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به دهم شهریورماه روز بانکداری اسلامی بدون ربا، اظهار داشت: ربا؛ کار، فعالیت اقتصادی و خیر و برکت در زندگی ما و اقتصاد کشور را از بین میبرد و بانکداری ما باید در عمل اسلامی شود نه بر روی کاغذ.

وی تاکید کرد: اگر گرد و غبار ربا در جامعه اسلامی ما بنشیند جامعه از بین میرود که ما نباید اجازه این کار را بدهیم.

امام جمعه کرج خدمت به خلق خدا را از وظایف متقین دانست و ادامه داد: خدمت به خلق خدا فقط در زمینه رفع گرسنگی و فقر نباید باشد بلکه باید مسایل معنوی مردم را نیز در بربگیرد.

وی معنویت و خودسازی را لازمه زندگی هر مومن دانست و بیان داشت: ما باید در طول روز اوقاتی را صرف خودسازی و معنویت خود کنیم تا در دنیای آخرت دستمان خالی نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به خطبه 234 امیرالمومنین (ع) در نهج البلاغه در خصوص نماز، گفت: خداوند بندگان مومنش را با نماز از گردنکشی و طغیان حفظ میکند و بسیاری از رذایل انسان همانند کبر با خواندن نماز از بین میرود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین از قهرمانان البرزی المپیک 2016 ریو، تقدیر و تشکر کرد و افزود: حضور بانوان ورزشکار قهرمان با حجاب اسلامی در مسابقات المپیک برای ما بسیار ارزشمند است.

وی در پایان با اشاره به نزدیکی سال تحصیلی جدید خطاب به والدین دانش آموزان، تاکید کرد: والدین باید کالاها و لوازم ایرانی برای فرزندان خود تهیه کنند زیرا با این اقدام خود تولید ملی را رشد داده و کارگر ایرانی فعال می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار