حجت‌الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران:

مسئولان سیاسی‌کاری نکنند/ تشکیل شورای سیاسی در یمن، عربستان را ناامید کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: دولتمردان در فرصت باقی‌مانده، سیاسی‌کاری نکنند. اگر فرصت‌ها را از دست بدهید، معلوم نیست که بار دیگر بتوانید خدمتی به مردم ارائه کنید.
کد خبر: ۹۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ - 26August 2016

مسئولان سیاسی‌کاری نکنند/ تشکیل شورای سیاسی در یمن، عربستان را ناامید کرد

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به هفته دولت و با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در عرصه انقلاب یک چهره پر جاذبه از مسئولیتها در نظام اسلامی را ارائه کردند، اظهار داشت: دولتمردان ابتدا باید به حساب خودشان رسیدگی کنند؛ آنها قبل از اینکه مانور تبلیغاتی داشته باشند، باید به حساب خودشان برسند و ببینند که آیا تناسبی با شهدا دارند یا خیر.

وی در ادامه به نقل خاطرهای درباره سادهزیستی شهید رجایی و دفتر کار سادهی وی در دوران نخستوزیریاش پرداخت و گفت: الان در دفترها چه خبر است؟ شهید رجایی برای همه رؤسای جمهور حجت است و شهیدان رجایی و باهنر برندهاند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: دوران ریاست جمهوری خیلی زود تمام میشود؛ لذا باید ببینیم آیا ما برای آیندگان الگو هستیم و آیا مواظب هستیم که حرفی خلاف نظام نزنیم؟

صدیقی با اشاره به حضور عزتمندانه شهید رجایی در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: شهید رجایی وقتی به سازمان ملل رفت برای ما عزت آورد. او در برابر استکبار و زورگویان قرن آنچنان شجاع بود که گویا اصلا قدرتی در آنها نمیدید. بنا بر این حرکتهای دیپلماسی کشور باید در همه جا باعث سرافرازی و اقتدار باشد.

وی ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: امیدوارم خدمات خوبی به مردم ارائه شود؛ اما دولتمردان نباید نسبت به انجام خدمات خود مغرور شوند؛ زیرا کارهایی که باید انجام شود، در مقابل آنچه که تاکنون انجام شده آنقدر زیاد است که قابل ملاحظه نیست.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران با بیان اینکه برجام را خیلی بزرگ نکنید، افزود: رهبر معظم انقلاب نسبت به بدعهدی دشمنان بارها هشدار دادهاند؛ اما برخی مسئولان حاضر نیستند از بدعهدیهای دشمن غدّار یک جمله سخن بگویند.

صدیقی به مشکلات جامعه اشاره و تصریح کرد: دولتمردان در فرصت باقیمانده، سیاسیکاری نکنند. اگر فرصتها را از دست بدهید، معلوم نیست که بار دیگر بتوانید خدمتی به مردم ارائه کنید. امیدوارم سفارش رهبر انقلاب که در هفت محور عنوان شده بود، در این فرصت کمی که باقی مانده محقق شود.

وی در بخش دیگری از خطبه خود، به مسئله سوریه اشاره و عنوان کرد: خداوند فرموده «ان تنصرالله ینصرکم». سوریه در حال اضمحلال، بشار اسد در حال رفتن و جبهه صهیونیسم آماده هجمهای کاریتر بود؛ اما این اعجاز مقاومت است که دشمنان با اینکه از حدود 80 کشور و با پشتیبانی عربستان وغرب و این همه سلاح مدرن، در سوریه حضور یافته بودند، اینک و هر روزه رو به ضعف هستند و مقاومت رو به اقتدار. انشاءالله به زودی شاهد باشیم که خطر تکفیر در منطقه ریشهکن شود.

امام جمعه موقت تهران درباره یمن نیز گفت: در یمن نزدیک به 2 سال است که عربستان مرتباً در حال آدمکشی، بمباران مدارس، بیمارستانها و زیرساختها و کشتار مردم کوچه و بازار است؛ اما بعد از این همه آدمکشی بیسابقه، هنوز طرفی نبسته است.

صدیقی افزود: تشکیل شورای سیاسی در یمن آب ناامیدی را بر دست عنصر فتنهگر منطقه یعنی عربستان ریخت.

وی در ادامه با اشاره به تبریک رهبر انقلاب به مدالآوران و قهرمانان ایران  در المپیک ریو بیان کرد: خداوند کسانی که مردم را شاد میکنند، شاد کند. حضور یک بانو با حجاب ایرانی-اسلامی در المپیک انتقال فرهنگ است و برای ما باعث سرافرازی است.

خطیب این هفته نمازجمعه تهران در بخش دیگر خطبه های خود به موضوع جنگ نرم و هجمهی فرهنگی دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، حکومت بعثی با پشتیبانی شرق و غرب به صورت بی امان شهرهای ایران را موشکباران و بمباران میکرد. این در حالی است که هجمه فرهنگی امروز به مراتب از بمبارانها و موشکبارانها خطرناکتر است.

صدیقی با تأکید بر لزوم انجام فعالیتهای مؤثر فرهنگی توسط دولت، به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید از فرصتهای فضای مجازی استفاده شود و هم تهدیدات برطرف شود.

وی به هفته مساجد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مساجد دانشگاهها در موقع نماز پر است؛ اما این چند درصد دانشجویان هستند؟ افزود: جهشهای علمی محصول فعالیت جوانان متدین ما بوده است.

امام جمعه موقت تهران مساجد را کانون مقاومت برشمرد و بیان کرد: مساجد برای ما سنگر است و جبههای که سنگر نداشته باشد در معرض نابودی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها