سردار دهقان عنوان کرد

صادرات رادارهای ایرانی به سایر کشورها/ تولید تجاری بالگرد در ایران

وزیر دفاع با بیان اینکه ما تمامی خانواده‌های راداری اعم از رادارهای پست و برد بلند را تولید و حتی به برخی کشورها صادر می‌کنیم، گفت: در بعد راداری هیچ محدودیتی برای تولید نداریم.
کد خبر: ۹۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ - 26August 2016

صادرات رادارهای ایرانی به سایر کشورها/ تولید تجاری بالگرد در ایران

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با بیان اینکه امکان طراحی و تولید همه سلاحهای مورد نیاز خود را داریم، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حدی از آمادگی هستند که دیگران جرأت فکر کردن برای هجوم مجدد به ایران را به مخیّله خود وارد نمیکنند.

وی افزود: اینطور نیست که دشمنان ما، آمریکا، اسرائیل و عربستان نخواهند ما را تهدید کنند و هجومی داشته باشند و در همین راستا هرچند وقت یکبار گزینههای روی میز را مطرح میکنند؛ اما چون میدانند نتیجه آن شکست است، اقدامی نمیکنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما در چند حوزه صنایع دفاعی فعالیت میکنیم، گفت: یکی از این حوزهها رزم زمینی است و ما در صنایع رزم زمینی از تانک و نفربر گرفته تا تجهیزات انفرادی، خودروهای تاکتیکی، مهمات و ... را به صورت بومی تولید میکنیم و به سمت هوشمندسازی، ایمنی، ماندگاری و خودکارسازی سیستمهای تسلیحاتی میرویم.

دهقان در ادامه تاکید کرد: ما در صنایع موشکی در سه زمینه پدافندی، بالستیکی و کروز زمینی و دریایی فعالیت میکنیم.

وی افزود: در حوزه موشکی ما هر زمان نیاز به ارتقاء یک موشک داشته باشیم در یک بازه زمانی سه، چهار ماهه آن را ارتقا میدهیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در بحث الکترونیک ما فقط در حد سیستمهای ارتباطی که آنالوگ بود، را داشتیم؛ اما امروز همه آنها را دیجیتال کرده و تنوع محصولی داریم و در جهت ضدجمینگ روی آنها کار کردیم.

دهقان در ادامه با بیان اینکه ما تمامی خانوادههای راداری اعم از رادارهای پست و برد بلند را تولید و حتی به برخی کشورها صادر میکنیم، تصریح کرد: در بعد راداری هیچ محدودیتی برای تولید نداریم.

وی در پایان با اشاره به حوزه هوایی گفت: ما به دنبال تولید تجاری بالگردها در کشور هستیم و از طرفی به بحث ساخت هواپیماهای مسافربری ورود کردیم؛ که یک مدل آن تولید شده بود و مشکلاتی داشت که نواقص آن را برطرف کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها