دیدار «کری» با پادشاه عربستان برای بررسی بحران یمن و سوریه

وزیر خارجه آمریکا که برای بررسی بحران یمن و سوریه به عربستان سفر کرده، به همراه هیأتی بلندپایه با پادشاه عربستان در جده دیدار کرد.
کد خبر: ۹۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ - 25August 2016

دیدار «کری» با پادشاه عربستان برای بررسی بحران یمن و سوریه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (امروز) در «قصر السلام» (کاخ صلح) در جده با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، گزارش داد در این دیدار که هیأتی بلندپایه کری را همراهی میکرد مسائل مربوط به همکاریهای دو جانبه دو کشور در زمینههای مختلف و تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

روز چهارشنبه (دیروز) نیز ملک سلمان در جده میزبان هیأت آمریکایی بلندپایهای از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات این کشور بود.

«محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان نیز به صورت جداگانه با این هیأت آمریکایی دیدار و گفتوگو کرده و آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه «الحیات»، روز گذشته گزارش داد کری قرار است با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل در پرونده یمن که در عربستان حضور دارد نیز دیدار و گفتوگو کند تا ساز و کار از سرگیری گفتوگوهای صلح یمن و توقف درگیریهای نظامی در این کشور را بررسی کند.

اخیرا آمریکا در پی بالا رفتن تلفات غیرنظامیها در یمن به دلیل حملات عربستان و کشته شدن دهها کودک، دو مستشار نظامی خود در اتاق عملیات جنگ یمن را از عربستان خارج کرد.

یک مقام آگاه آمریکایی به روزنامه الحیات گفته که قرار است وزیر خارجه آمریکا همچنین گزارشی از گفتوگوهای واشنگتن با روسیه در خصوص بحران سوریه را به اطلاع مسئولان سعودی برساند.

منبع: فارس

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار