اسقف اعظم اسلوونی در دیدار با سفیر ایران:

گفتمان حقیقت گویی سرآغاز حل مشکلات در دنیا است

«اسقف اعظم لوبلیانا» مرکز «اسلوونی» در نشستی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: معتقدیم که برقراری گفتمان بر اساس حقیقت‌گویی می‌تواند آغازی برای حل و فصل مسائل و مشکلات در دنیا باشد.
کد خبر: ۹۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ - 25August 2016

گفتمان حقیقت گویی سرآغاز حل مشکلات در دنیا است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 'استانیسلاو زوره' اسقف اعظم اسلوونی روز پنجشنبه در ملاقات با 'مرتضی درزی رامندی' با اشاره به اینکه ارزیابی طرف اسلوونیایی از شیوه گفت و گو در دومین دور گفت و گوی بین ادیان ایران و اسلوونی مثبت بوده است، تاکید کرد که معتقد است برقراری گفتمان بر اساس حقیقت گویی می تواند حل و فصل مشکلات را در دنیا به دنبال داشته باشد.

وی تروریسم و افراط گرائی را یکی از مشکلات جهانی در زمان فعلی دانست و تاکید کرد که دنیا باید در جهت حل و فصل آن تلاش کند و همچنین باید تلاش شود تا با کمک همه راه حل صحیحی برای مساله تروریسم و افراط گرایی پیدا شود.

اسقف اعظم لوبلیانا با اشاره به وقایع سوریه، عراق و یمن و همچنین تحولات بعضی از کشورهای آفریقایی و آسیایی و تلاشهایی برای ایجاد بی ثباتی در منطقه انجام می شود، افزود: سیاست باید در جهت خوبی و رفاه دنیا، کشورها و ملت ها و بر کاهش بی اعتمادی ها متمرکز شود.

وی با ابراز خرسندی از روابط خوب بین ایران و واتیکان، تصریح کرد که این نوع روابط خوب می تواند پیام خوبی برای جوامع و گروه های مختلف مذهبی باشد.

'مرتضی درزی رامندی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز در این دیدار که در محل خلیفه گری کاتولیک ها در لوبلیانا پایتخت اسلوونی انجام شد با اشاره به روند رو به پیشرفت روابط ایران و اسلوونی در کلیه زمینه ها از جمله در حوزه همکاری های فرهنگی و دینی، موفقیت دور دوم گفت و گو بین ادیان میان ایران و اسلوونی را که در سال گذشته در ایران برگزار شد، یاد آور شد و ابراز امیدواری کرد که دور سوم این گفت و گوها در سال 2017در اسلوونی برگزار شود.

رامندی با اشاره به گسترش روز افزون پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی در جهان و ازجمله تبعات آن در اروپا و ضرورت مقابله و ریشه کن کردن آن با اقدام یکپارچه، جامع و جدی جهانی، تروریسم و افراط گرایی را دشمن مشترک بشریت و ادیان الهی خواند و تعامل و گفت و گو میان ادیان ابراهیمی را در این راستا مهم توصیف کرد.

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار