پایان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آمار شرکت کنندگان استان کرمان در این مسابقه حاکی از آن است این استان به لحاظ فرهنگی در سطح مناسبی قرار دارد.
کد خبر: ۹۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ - 25August 2016

پایان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کرمان

به گزارش دفاع پرس از کرمان، رمضانعلی محسنی، در آئین اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، خدمت بیمنت و ساده زیستی را از ویژگیهای این دو شهید ذکر کرد و اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر همیشه در تاریخ انقلاب خواهند درخشید.
 
محسنی با بیان اینکه در دهه فجر سال گذشته، دبیرخانه کشوری این جشنواره در نهاد کتابخانههای عمومی کشور و به تبع آن دبیرخانه استانی در نهادهای استانها شکل گرفت؛ به تفاوتهای این دوره از جشنواره در مقایسه با دوره های قبل اشاره و تصریح کرد: این جشنواره، امسال در حالی به صورت کشوری برگزار شد که در 5 سال گذشته گستره کشوری نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش، کرمان را مهد تاریخ و فرهنگ و دیار بزرگان توصیف کرد و ادامه داد: در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی 235هزار نفر شرکت کننده کشوری بود که آمار شرکت کنندگان کرمان در این مسابقه حاکی از آن است این استان به لحاظ فرهنگی در سطح مناسبی قرار دارد و با توجه به آمار شرکت کنندگان، به طور موثر توانست این جشنواره را برگزار کند.

در این مراسم محمدجواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: بیش از 3 هزار و 600 جلد کتاب را خود مردم خریداری کردند؛ بیش از 640 خانواده از استان در این مسابقه شرکت کردند و  11 هزار و 210 نفر در بخش اینترنتی و بیش از 10 هزار نفر به صورت مکتوب شرکت کردند.
 
وی افزود: در این جشنواره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه کانون های مساجد، شرکت گل گهر سیرجان و صنایع مس منطقه کرمان و خیرین، حامی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها