وزیر اطلاعات:

تشکیل ۱۲ تیم‌ ۱۰ نفره برای ایجاد ناامنی در ایران/ اولویت فعالیت‌ها در دولت تدبیر و امید تحقق منافع ملی است

«حجت الاسلام و المسلمین علوی»، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌ها در دولت یازدهم به صورت فراجناحی و فرابخشی بدون توجه به نگاه‌های حزبی طراحی و انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ - 25August 2016

تشکیل ۱۲ تیم‌ ۱۰ نفره برای ایجاد ناامنی در ایران/ اولویت فعالیت‌ها در دولت تدبیر و امید تحقق منافع ملی است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید محمود علوی»، روز پنجشنبه در شورای اداری استان قم و آیین افتتاح همزمان 186 طرح عمرانی درتالار معصومیه فرمانداری قم، با اشاره به اینکه دولت یازدهم منافع ملی را برمنافع بخشی ترجیح می دهد افزود: دراین دولت این سیاست ها برمبنای منافع ملی تدوین می شود و دولت به حاشیه راندن نیروهای کارآمد جامعه را به هر عنوانی به زیان جامعه می داند و به همین خاطر از همه ظرفیت های جامعه به خصوص ظرفیت نخبگان برای راه اندازی کار کشور استفاده می کند.

وی بیان کرد: درهمین رابطه رئیس جمهوری گفتند هر کسی که می تواند خدمت کند صرف نظر از اینکه درچه جناحی قرار دارد ظرفیت خدمت به مردم را پیدا نماید و آن فرد هم بدون توجه به منافع جناحی خود، برای خدمت به مردم تلاش نماید.

وی با بیان اینکه سیاست دولت این است که فرا بخشی باشد و در همه حوزه ها توسعه ایجاد کند، ادامه داد: کشور زمانی می تواند توسعه متناسبی داشته باشد که در برنامه ریزی ها به همه بخش های آن توجه شود و همه بخش ها وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا کشور در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و پیشرفت حرکت کند.

علوی با تاکید بر اینکه افرادی که مسئولیت قبول می کنند باید بدانند باری به دوش می کشد، گفت: در این دولت منافع ملی بر منافع بخشی ترجیح دارد به همین خاطر همه باید در جایی که منافع بخشی آنها به منافع ملی ضربه می زند از انجام آن صرفه نظر کنند چرا که اساس کار خدمت به مردم است.

وی با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر، خدمت به مردم و محبت کردن به آن ها را اساس حرکت خدمتگزاران دانست و گفت: توصیه های امامان اساس حرکت مسئولان نظام است، بنابراین تا جایی که امکان دارد باید از کار مردم گره گشایی کرد و خدمت رسانی به آنها را در عرصه عمل به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه در مسیر خدمت به مردم خستگی معنا ندارد، ادامه داد: اسلام به ما سفارش می کند خدمت به انسان ها و انجام کارهای خوب، صدقه است که نتیجه آن به بشریت می رسد، بنابراین نباید فرصت خدمتگزاری را با منت گذاشتن و اذیت کردن باطل کرد.

وزیر اطلاعات گفت: گاهی بدون اینکه توجه داشته باشیم رفتار ما با مردم آنچنان که باید نیست و برای حل مشکل آنها تمام تلاش خود را به کار نمی گیریم که این ها آسیب خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اساس حرکت خود را خدمتگزاری با حفظ ارزش های انسانی می داند، افزود: دولت از همه کارگزاران خود می خواهد با رفتار حسنه با مردم رفتار کنند تا جامعه با احساس آرامش، راه پیشرفت را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه وجود آرامش در جامعه به رشد بخش های فرهنگی و اجتماعی می انجامد، ادامه داد: زمانی که مردم نعمت امنیت و سلامت را به عنوان چتری بر روی سر خود احساس کنند و در زمان مراجعه به کارگزاران بتوانند کارهای خود را انجام دهند به سمت بندگی خداوند می روند و مشکل اقتصادی و اجتماعی این جامعه حل می شود.

علوی گفت: اگر بخواهیم آرمان های نظام محقق شود، مردم باید از امنیت برخوردار باشند که در همین راستا امروز همکاری و همدلی گسترده ای میان دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور برقرار است.

وی افزود: جلسات شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی که وظیفه هدایت آن برعهده وزارت اطلاعات است به خوبی برگزار می شود و نیروی های امنیتی و انتظامی کشور از جمله وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، شورای عالی امنیت ملی، بسیج و ارتش با هم افزایی و همدلی بیشتر کارهای خود را انجام می دهند و امنیت امروز کشور به خاطر همین همدلی ها و هم افزایی ها در سطح بین المللی بی مانند است.

وی ادامه داد: وجود گروه های تکفیری تروریستی در اطراف مرزهای جنوب شرق و شمال غرب کشور چیزی نیستند که به خواهند امنیت ما را به خطر بیندازند این ها عروسک خیمه شب بازی دشمان و نظام استکبار هستند تا آرامش را بگیرند پشت قضیه سرویس های جاسوسی نظام استکبار مانند سرویس جاسوسی آمریکا، موساد رژیم صهیونیستی، ام آی سیکس انگلیس و سرویس اطلاعاتی عربستان در حال همکاری با هم هستند تا امنیت کشور را به خطر بیندازند.

وزیر اطلاعات گفت: رد پای سرویس های جاسوسی در ایجاد برخی از تحرکات امنیتی در مرزهای کشور مشاهده می شود؛ در برخی از این اسناد آمده بود 12 تیم درست کرده و برای هر عملیات 500 هزار دلار می پرداختند و به هر فرد ماهانه 3هزار دلار می دادند و در این اسناد آمده بود اگر کسی کشته شد 10 هزار دلار به خانواده او بپردازند، با این هزینه ها می خواستند امینت کشور ما را تهدید کنند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان در اجرای نقشه خود ناکام ماندند و سرکرده آنها ابوحفص بلوشی با نام شناسنامه ای هشام عزیزی به درک واصل شد.

وی افزود: امروز ما با یک ناتو امنیتی مواجه هستیم که می خواهند امنیت ما را به چالش بکشند که الحمدالله به خاطر همدلی ها تاکنون نتوانستند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته خود با هیئت دولت و کارگزاران نظام، ثبات امنیتی کشور را مورد تاکید قرار دادند و وجود همدلی میان دستگاه های امنیتی را عامل موفقیت برنامه های آن ها دانستند.
علوی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید برای خدمت رسانی بهتر به مردم گفت: دولت با طرح تحول نظام سلامت و گسترش خدمات بیمه ای تلاش کرد مردم در حوزه سلامت در عمل احساس آرامش کنند.

وی افزود: در مساله معیشت دولت تلاش کرده تا هزینه های زندگی مردم افزایش نیابد و همه در این سه سال شاهد ثبات قیمت ها در بازار بودند و این یعنی اگر دولت نتوانسته باشد از هزینه های زندگی مردم بکاهد لا اقل آن را افزایش نداده است.

وی ادامه داد: دسترسی مردم به مسئولان باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد چرا که این کار به مردم آرامش می دهد، همین که مردم ببینند مسئولان به آنها اهمیت می دهند آرامش می یابند و زمانی هم که مردم آرامش یابند همدلی آنان با مسئولان افزایش می یابد و آنها به سمت عبادت خداوند متعال و تلاش برای پیشرفت فرهنگی و اجتماعی جامعه حرکت می کنند.

وزیر اطلاعات گفت: اگر جامعه به احساس آرامش برسد زمینه رشد پیدا می شود و وقتی قلب مردم به خاطر خدمت مسئولان آرام شود ایمان آنها افزایش می یابد.

وی افزود: بد عمل کردن مسئولان در نظام اسلامی به حساب دین گذاشته می شود بنابراین هر قدر خدمت ما به مردم بیشتر شود اعتقادات دینی مردم تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در مسیر آرمان های امام راحل، توصیه های رهبر معظم انقلاب و برنامه های دولت تدبیر و امید به حرکت خود برای استقرار امنیت کامل که لازمه پیشرفت جامعه است، ادامه دهیم.
در پایان جلسه شورای اداری از کارمندان نمونه دستگاه های اجرایی استان قم تجلیل به عمل آمد.

دیدار با خانواده های بزرگوار شهیدان هشت سال دفاع مقدس، جانباختگان منا و شهیدان مدافع حرم، سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از دیگر برنامه های سفر وزیر اطلاعات به قم است.

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها