با طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم صورت گرفت؛

تصویب نهایی نامگذاری روز «شهید بی نشان» به یاد شهدای گمنام

پیشنهاد نامگذاری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز «شهید بی نشان» و به یاد شهدای گمنام در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم مورد تصویب نهایی قرار گرفت.
کد خبر: ۹۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ - 25August 2016

تصویب نهایی نامگذاری روز «شهید بی نشان» به یاد شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، پیشنهاد اولیه نامگذاری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز شهید گمنام چندی قبل از سوی احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم مطرح شده و مورد ارزیابی و واکنشهای متنابهی از سوی برخی اعضای جلسه قرار گرفته بود.

در تازهترین جلسه شورا که شب گذشته در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، جوانب این پیشنهاد مورد بررسی دقیقتر قرار گرفت و پس از توضیحات کامل و جامع مدیرکل حفظ آثار قم، به تصویب نهایی رسید.

مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان با عنوان پیشنهادی تعیین سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان «روز شهید بی نشان» به یاد شهدای گمنام، جهت اعلام نظر نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

بیش از 13 هزار شهید گمنام در کشور وجود دارد که تاکنون نیمی از آنان شناسایی شدهاند، با این حال هیچ روزی در تقویم به یاد این شهدای گرانقدر نیست؛ امام خمینی(ره) درباره شهدای گمنام فرمودند: "سلام بر پارههای تن این ملت که مونس و همدمی جز نسیم صحرا و مادرشان حضرت زهرا (س) ندارند".

انتهای پیام/

.

نظر شما
پربیننده ها