وزیر ارشاد:

روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها خبرنگارانشان را بیمه کنند/ احداث پردیس‌های تئاتر در استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قانون مطبوعات باید خود اصحاب رسانه فعالان این حوزه را بیمه کنند، به طوری که روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در پوشش بیمه‌ای خبرنگارانشان تلاش کنند.
کد خبر: ۹۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ - 25August 2016

روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها خبرنگارانشان را بیمه کنند/ احداث پردیس‌های تئاتر در استان‌ها

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، علی جنتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روزنامهها، نشریات و خبرگزاریها موظف هستند خبرنگاران خودشان را به هر تعدادی که مدنظر آنها است تحت پوشش بیمه ببرند به طوری که ما همه هزینههای افراد بیمه شده را پرداخت میکنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اکثر خبرنگاران حرفهای تحت پوشش قرار گرفتهاند، افزود: در فرصت باقیمانده باید این رویه انجام شود تا خبرنگاران بتوانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قانون مطبوعات باید خود اصحاب رسانه فعالان این حوزه را بیمه کنند به طوری که روزنامهها و خبرگزاریها باید در پوشش بیمهای خبرنگارانشان تلاش کنند.

جنتی در مورد کمبود سالنهای تئاتر و نمایش گفت: بنده سال گذشته نیز اعلام کردم که تئاتر مظلومترین رشته هنری است به طوری که هم از جهت فضا و هم از جهت کمکهای مالی و اعتباری در مضیقه است که به همین دلیل ما سال گذشته را سال  تئاتر معرفی کردیم.

وی بیان کرد: در تهران و مراکز استانها ساخت مجموعههای پردیس تئاتر مدنظر است به طوری که ما در تهران تئاتر شهر را  بازسازی کردیم و دو مجموعه پردیس تئاتر در تهران در حال ساخت است که دهه فجر امسال افتتاح میشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هر کدام از این پردیسهای تئاتر یک سالن اختصاصی بزرگ دارد که امیدواریم در مراکز استانها چنین پردیسهای تئاتری را با جذب توان بخش خصوصی راهاندازی کرده و امکان بهرهبرداری از آن را فراهم کنیم.

راهاندازی مدرسه ملی سینما در کشور

جنتی در مورد وضعیت تولید فیلم و حمایت از فیلمسازان بیان کرد: ما با همکاری انجمن سینمای جوان که وظیفه اصلی آنها حمایت از نیروی جوان و مومن و متدین است سعی میکنیم چهرههای جدیدی را وارد عرصه فیلمسازی کنیم که در مسیر آموزشی آنها اقداماتی را نیز آغاز کردهایم.

وی یکی از افتخارات دولت یازدهم را راهاندازی سینماهای هنر و تجربه اعلام کرد و گفت: ما با ترکیب مناسب و با محتوای باارزش سعی میکنیم چنین مجموعهای را مورد حمایت قرار دهیم تا تولید فیلمسازان جوان ما به همت سینماگران باتجربه و مدیریت بهترین کارگردانان، تدوینگران و سینماگران مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در تهران دو سینما که متعلق به ارشاد بوده در اختیار مجموعه سینمای هنر و تجربه قرار گرفته تا نیروهای جوان و علاقمند به فیلم و فیلمسازی را مورد حمایت قرار دهند که قطعا سعی ما بر این خواهد بود تا به هر شکل ممکن از این فیلمسازان حمایت جدی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار