فیلم‌ساز ایرانی:

سینمای ارزشی و انقلابی مخاطب بالقوه بسیاری دارد

جواد اردکانی آثار سینمایی با موضوعات ارزشی و انقلابی را دارای مخاطب بالقوه فراوانی دانست و مخاطب‌شناسی را موثرترین راهکار برای گسترش مخاطبان سینما در این حوزه برشمرد.
کد خبر: ۹۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ - 24August 2016

سینمای ارزشی و انقلابی مخاطب بالقوه بسیاری دارد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «جواد اردکانی» در خصوص چگونگی جذب مخاطب بیشتر به این نوع آثار و انتقال موثر مفاهیم انقلابی و مقاومت از طریق فیلمهای ارزشمدار اظهار داشت: با شناخت مخاطب و طراحی متفکرانه و مدبرانه برای یافتن راهکارهای نتیجهبخش در ارائه محصولات فرهنگی میتوان حوزه مخاطبان آگاه علاقهمند به مباحث انقلابی را گسترش داد.

اردکانی با ابراز تأسف از عدم بررسی کارشناسانه در حوزه اکران، دستهبندی موضوعی فیلمها و مخاطبان افزود: بر خلاف برخی ادعاها شاید بتوان گفت هنوز به تعریف روشن و دقیقی از دستهبندی مخاطبان سینمای ایران نرسیده و تنها به برخی تجربیات سنتی اکتفا میکنیم.

این فیلمساز با تاکید بر اینکه شناسایی مخاطب در گونههای مختلف سینمایی همواره از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است، عنوان کرد: موضوعات ارزشی و انقلابی در تولیدات سینمایی کشور مخاطب بالقوه فراوانی دارد؛ هم در داخل کشور و هم در منطقه و جهان؛ ولی تاکنون بهصورت هدفمند مطالعه جامع و دقیقی در خصوص سلایق، نظرات و خواستههای این مخاطبان صورت نگرفته است.

کارگردان فیلم «به کبودی یاس» در خصوص گرایش سینماگران نسبت به سینمای انقلاب و دفاعمقدس ابراز کرد: طیف گسترده و مختلفی از سینماگران نسبت به پرداختن به این موضوعات مهم و تاریخساز کشور علاقهمند هستند؛ اما در 15 سال اخیر به دلیل کاهش حمایتهای همهجانبه از سوی برخی مدیران فرهنگی، متاسفانه بعضا شاهد هستیم که به دلیل مشکلات فراوان،  فیلمساز ساخت اثر خود را نیمهکاره رها کرده و دیگر امکان مجدد فیلمسازی به او داده نشده است.

وی توجه به مقوله مقاومت به خصوص در شرایط حساس امروز را نیازی فوری برای مردم منطقه دانست و افزود: هماکنون مقاومت و درک این مفهوم تبدیل به یک ضرورت جدی برای مردم درگیر جنگ با نیروهای جعلی و تروریستی مانند داعش است.

اردکانی در همین رابطه جشنواره مقاومت را مکان و فرصتی برای نمایش موضوعات مهم منطقهای دانست و ادامه داد: نیاز برای به تصویر کشیدن این مباحث بسیار است؛ اما باید دید که این نیاز تا چه حد منجر به تولید اثر میشود.

وی گفت: جشنواره مقاومت میتواند به بهتر دیده شدن آثاری با مفاهیم استراتژیک و منطقهای کمک شایانی کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها