پناهیان:

فعالیت هنری سریع‌ترین اقدام تاثیرگذار فرهنگی است

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه هنر گفت: فعالیت‌های هنری سالم‌ترین، سریع‌ترین و تاثیرگذارترین نوع فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ - 24August 2016

فعالیت هنری سریع‌ترین اقدام تاثیرگذار فرهنگی است

به گزارش دفاع پرس از قم، حجتالاسلام علیرضا پناهیان در گردهمایی مسئولان کانونهای بسیج هنرمندان کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم با تاکید بر اینکه در فضای هنر و فعالیت هنری امکان پرداختن به کارهای غیرضروری نیز وجود ندارد، اظهار داشت: اثر فرهنگی سالم در عرصه هنر ظهور و بروز پیدا میکند؛ به نحوی که حتی نیازی به ارائه گزارش کار و عملکرد نیز ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شفافیت در عرصه هنر به هنرمند کمک زیادی میکند و او نیز باید به این موضوع دامن بزند، خاطرنشان کرد: مهارت و خلاقیت یک هنرمند در اثر او کاملا متبلور است؛ از این رو هیچ هنرمندی نمیتواند ضعفها، ایرادها و نواقصی که در کارش است را از منظر مخاطب خود مخفی نگه دارد.

پناهیان با بیان اینکه یک کار هنری بر خلاف دیگر کارهای فرهنگی به سرعت تأثیر خود را بر مخاطب میگذارد، افزود: اگر هنرمند یک کاری را ارائه داد، و آن کار در سطح گسترده در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرد، آن شخص میتواند بگوید که کار هنری انجام داده است.

پناهیان همچنین احتیاج نداشتن کار هنری به بودجه و اعتبار را از دیگر دلایل سلامت آن نسبت به سایر فعالیتهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: کار هنری تنها فعالیتی است که با خودش پول به همراه میآورد؛ از این رو اگر یک اثر تولیدی واقعا هنری باشد، مردم آن را خریداری میکنند.

گردهمایی مسئولان کانونهای فرهنگی بسیج هنرمندان با برگزاری کارگاههای آموزشی و مهارتی و مجموعه برنامههای مختلف فرهنگی تا چهارم شهریورماه در مجتمع یاوران مهدی و مسجد مقدس جمکران ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار