غلامرضا خارکوهی:

ثبت قیام ۵ آذر مردم گرگان در تقویم اتفاق مبارکی است/ منتظر درج این قیام در کتاب‌های درسی هستیم

مورخ انقلاب اسلامی اهل استان گلستان گفت: خوشبختانه ثبت قیام 5 آذر مردم گرگان در سال 57 در تقویم ملی اتفاق مبارکی است که امیدواریم در گام بعدی این اتفاق در کتاب‌های درسی نیز درج شود.
کد خبر: ۹۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ - 24August 2016

ثبت قیام ۵ آذر مردم گرگان در تقویم اتفاق مبارکی است/ منتظر درج این قیام در کتاب‌های درسی هستیم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار انقلاب اسلامی از استان گلستان به بهانه ثبت ملی قیام پنجم آذر سال 1357 مردم گرگان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بعد از چندین سال انتظار بالاخره قیام پنجم آذر سال 57 مردم گرگان به ثبت ملی رسید.

وی در ادامه افزود: روز گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به ریاست دکتر روحانی رییس جمهور، قیام پنجم آذر سال 1357 گرگان به عنوان یک روز ملی تصویب شد و مقرر شد که از سال آینده در تقویم رسمی کشور درج شود.

خارکوهی با اشاره به این خواسته به حق مردم انقلابی گرگان اظهار داشت: سالهاست که ما چنین چیزی را پیگیری میکنیم و در این راستا بنده سال 1389 نامهای به محضر مقام معظم رهبری و روسای جمهور قبل و فعلی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کردم که طی سخنرانیها و مصاحبهها و نامه نگاریها و پیگیریهای متعدد این خواسته مردم مطرح شد تا این روز هم در تقویم ملی ثبت شود و هم به عنوان یک روز تاریخی در کتابهای درسی مدارس و دانشگاهها درج شود.

این محقق انقلاب اسلامی در ادامه یادآور شد: خوشبختانه خواسته اول به عنوان ثبت ملی در تقویم رسمی محقق شد و خواسته دوم که درج در کتابهای درسی است منتظر اقدام وزارت آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش هستیم.

خارکوهی اظهار داشت: ناگفته نماند که ثبت این گونه وقایع مهم تاریخی در شهرستانها موجب میشود که مردم سایر مناطق از رویدادهای تاریخی شهرستانها باخبر بشوند و نسبت به نقش مردم شهرستان ها در حفظ و پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی آگاه بشوند و نسل جدید هم احساس مسئولیت بیشتری نسبت به جامعه خود داشته باشد.

براساس این گزارش، قیام 5 آذر سال 1357 مردم گرگان به خاطر اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) و عزای عمومی به دلیل اهانت مأموران رژیم شاه به حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد اتفاق افتاد اما متأسفانه توسط عمال شاه به خاک و خون کشیده شد و در نتیجه آن 14 نفر شهید و بیش از 150 نفر مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار