تحولات یمن؛

درخواست جهانی برای تحریم فروش سلاح به عربستان/ جنگنده‌های سعودی مناطق مختلف یمن را بمباران کردند

درحالی‌که جنگنده‌های ائتلاف سعودی با بمب‌های ساخت آمریکا و انگلیس به جنایت‌های بی‌پایان خود علیه مردم بی‌دفاع یمن ادامه می‌دهند؛ سازمان‌ «نظارت بر فروش سلاح» نیز خواستار توقف فروش سلاح به عربستان سعودی شد.
کد خبر: ۹۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ - 24August 2016

درخواست جهانی برای تحریم فروش سلاح به عربستان/ جنگنده‌های سعودی مناطق مختلف یمن را بمباران کردند

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، جنگندههای ائتلاف سعودی حملات وحشیانه خود را علیه مردم بیدفاع یمن همچنان ادامه میدهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «نبأ»، جنگندههای ائتلاف در جدیدترین جنایتهای خود پل بین مناطق «السده» و «النادره» واقع در استان «إب» را بمباران کردند؛ که در پی این حملات شماری از شهروندان یمنی شهید و تعدادی دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

جنگندههای ائتلاف سعودی همچنین بیمارستان «المجد» واقع در منطقه «المستبا» در استان «حجه» را نیز هدف حملات خود قرار دادند.

در مقابل خبرگزاری «سبأنت» گزارش داد که یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن در پاسخ به حملات ددمنشانه سعودیها شامگاه سهشنبه با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر1» محل تجمع مزدوران سعودی را در پایگاه «تداوین» واقع در شرق «مأرب» مورد اصابت قرار دادند.

در همین خصوص یک منبع نظامی گفت: موشک بالستیک قاهر 1 با دقت به هدف اصابت کرده و انفجارهای شدیدی را در این پایگاه به دنبال داشتهاست.

ائتلاف سعودی پس از اینکه در مذاکرات کویت متحمل شکست شد و یمنیها نیز در پی آن اقدام به تشکیل شورای عالی سیاسی کردند، حملات خود را علیه مردم بیدفاع این کشور شدت بخشیدهاند.

از آنجا که آمریکا، انگلیس و فرانسه با وجود واکنشهای جهانی همچنان به فروش تسلیحات به یمن ادامه میدهند، در همین راستا سازمان «نظارت بر فروش سلاح» در نشست روز گذشته سازمان «تجارت جهانی» در ژنو با صدور بیانیهای از این کشورها (آمریکا، فرانسه، انگلیس) خواست تا فروش سلاح به عربستان را متوقف کند.

سازمانهای مردمنهاد و فعالان سیاسی و حقوقی از سراسر جهان نیز با صدور بیانیهای خواستار توقف حمایت از عربستان سعودی شدند؛ چراکه گزارشهای زیادی وجود دارد که نشان میدهد، این کشور در یمن مرتکب جنایات جنگی شدهاست.

سازمان بینالمللی «دیدهبان حقوق بشر» نیز با ارائه گزارشی مفصل از جنایات عربستان در یمن از کنگره آمریکا خواست تا فروش سلاح به عربستان را متوقف کند.

گفتنی است، فرانسه سال گذشته مجوز فروش 18 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را صادر کرد. آمریکا نیز طی سال 2015 میلادی با فروش 5.9 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان موافقت کرده و انگلیس نیز بیش از چهار میلیارد دلار اسلحه در اختیار ریاض قرار دادهاست.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از فروردینماه سال گذشته بهمنظور بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین تضعیف جنبش انصارالله، حملات هوایی خود را علیه این کشور فقیر عربی آغاز کردهاست؛ که جنگندههای این ائتلاف با گذشت 17 ماه از آغاز حمله هوایی به یمن، همچنان به بمباران مناطق مختلف این کشور ادامه میدهند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها