رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین:

معماری مساجد باید دارای هویت اسلام و ایرانی باشد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین گفت: معماری مسجد باید متفاوت با فرهنگ‌سرا بوده و نمای مساجد باید دارای معماری اسلامی با استفاده کاشی‌کاری، گنبد و مناره باشد.
کد خبر: ۹۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ - 21August 2016

معماری مساجد باید دارای هویت اسلام و ایرانی باشد

به گزارش دفاع پرس از قزوین، حجتالاسلام عباس اوتارخانی رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مساجد برگزار شد، گفت: معماری مسجد باید متفاوت با فرهنگسرا باشد و نمای مساجد باید دارای معماری اسلامی با استفاده کاشیکاری، گنبد و مناره باشد در زمان حال مساجدی ساخته میشود که هویت اسلام و ایرانی را ندارد و ساخت مساجد به سمتی میرود که در معماری اسلامی کاملاً بیگانه است، مساجد باید توانمندیهای خاص خود را داشته باشد.

اوتارخانی تصریح کرد: مساجد فعال زیادی در سطح استان داریم که فاصله آن با مسجد تراز اسلامی زیاد است، مساجد نباید خالی باشند؛ بر همین اساس خالی شدن مساجد باعث از بین رفتن انقلاب و اسم انقلاب میشود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: در خصوص جذب جوانها در مساجد چند عامل وجود دارد؛ اول آموزش ارکان مسجد در خصوص نحوه برخورد با جوان و ایجاد زمینههای حضور جوانها در مسجد، دوم برخورد درست با جوانها و نوجوانها در داخل مسجد و سوم کارهای داخل مسجد به خود جوانها سپرده شود.

رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد قزوین با بیان اینکه هزار و 284 مسجد در استان داریم، گفت: بسیاری از مساجد موسمی هستند و در قزوین 122 مسجد فعال داریم؛ البته بسیاری از این مساجد با مسجد طراز اسلامی فاصله بسیاری دارد؛ اما بهواسطه اینکه ساختار مساجد ما با مسجد تراز اسلامی فاصله دارد نمیتوان بهصورت کلی مسجدی را در حد اعلی یک مسجد تراز دانست؛ اما تعداد زیادی از مساجد ما در چند حوزه خاص بسیار عالی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار