رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه در آزمون سراسری سال 95

«عمادی»، از تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه و 5 درصد دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری سال 95 خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ - 20August 2016

تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه در آزمون سراسری سال 95

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «عبدالرسول عمادی» رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی دوره متوسطه و 5 درصد دوره پیش دانشگاهی در آزمون سراسری سال 95 خبر داد.

عمادی در خصوص اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها، اظهار داشت: نحوه و میزان اعمال سابقه تحصیلی در آزمون سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جزو وظایف شورای سنجش و پذیرش می باشد و مسئولیت آن با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

وی افزود: مطابق ماده 5 قانون سنجش و پذیرش، پذیرش دانشجو در دانشگاهها به روش ظرفیت رشته - محل و تقاضای داوطلب بر اساس سابقه تحصیلی، سابقه تحصیلی و آزمون عمومی و یا سابق تحصیلی و آزمون عمومی و اختصاصی صورت می گیرد.

عمادی با بیان اینکه براساس تبصره 4 ماده 5 قانون در پذیرش دانشجو، تاثیر سوابق تحصیلی سالانه به صورت تدریجی و صعودی است، تصریح کرد: پس از 5 سال حداقل 85 درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود و میزان تاثیر آن در آزمون سراسری سال 1395، دوره متوسطه 25درصد و پیش دانشگاهی 5 درصد می باشد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش تولید سابقه تحصیلی بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و ارسال آن به سازمان سنجش آموزش کشور است که هرساله بر اساس توافق انجام شده با سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار