معرفی کتاب؛

تکرار عاشورا در کربلای دمشق

نحوه شهادت «عبدالله اسکندری» بریده شدن سرش و قبول نکردن پیکر شهید توسط خانواده‌اش در ازای آزادی اسرای داعشی، نمونه‌ای از تکرار وقایع عاشوراست که در عصر حاضر و در سوریه در جریان است.
کد خبر: ۹۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ - 20August 2016

تکرار عاشورا در کربلای دمشق

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، برای کسانی که سالهای دفاع مقدس را درک نکرده و در تشییع شهدای جنگ تحمیلی حضور نیافتهاند، خواندن زندگینامه شهدای مدافع حرم فرصت مغتنمی است؛ بهخصوص آنکه این شهدا اغلب متعلق به دهه 70 هستند؛ یعنی آنها هم در سالهای دفاع مقدس حضور نداشتند و آرزوها و دغدغههای مشترکی با همنسلان خود دارند.

مطالعه این آثار برای آنانی که جبهه و جنگ را تجربه کردهاند لازم و ضروری است. شرح رشادتها و نحوه شهادت این عزیزان خاطره فراموش شده دفاع مقدس را تداعی میکند.

انتشارات «روایت فتح» در ادامه فعالیتهای خود اقدام به انتشار مجموعه «مدافعان حرم» کرده؛ که تا کنون سه عنوان از این مجموعه منتشر شده است.

«مدافعان حرم2؛ سِرّ سَر» ویژه شهید «عبدالله اسکندری» دومین کتاب از این مجموعه است که از زبان «اعظم سالاری» همسر شهید «اسکندری» روایت میشود.

کتاب به زندگی عاشقانهای میپردازد که کمتر در مورد شهدا گفته شده است و برای همین میتواند الگویی برای سبک زندگی اسلامی-ایرانی باشد.

«مدافعان حرم2؛ سرّ سر» روایتی ساده و روان از یکی از شخصیتهای دوران دفاع مقدس است؛ که بعد از بازنشستگی در اولین سفرش به سوریه توسط داعش به شهادت میرسد و سرش روی نیزه میرود؛ تا از امامش حضرت سیدالشهدا(ع) تبعیت کرده باشد. این اثر نکات کلیدی مهمی دارد؛ که میتواند برای زنان جوانی که در ابتدای زندگی مشترک هستند، مفید باشد.

قسمتی از متن کتاب

«همه چیز برایم سی سال به عقب برگشت. حال و روز خانمهایی که دورمان بودند و با شنیدن خبر شهادت همسرشان یک باره دنیای قشنگ آروزهایشان فرومیریخت. بعد از سالها برای من اتفاق افتاد. خاطرات خانم دهبزرگی هم از همین دست بود با این تفاوت که پسر کوچکش طعم داشتن پدر را نچشید و تصویری از آن در ذهن نماند و علیرضا و فاطمه و زهرا نفسشان به نفس بابا بسته بود. برایم از روزی که خبر شهادت همسرش را شنید گفت. از جوانی که با خاطرات او و فراز و نشیب بزرگ کردن پسرش گذشت و در گذر زمان به فراموشی سپرده شد. بعضیها را میشنیدم بعضیها را نمیشنیدم. هر از چندی حرفش را قطع میکردم و با آهی که از عمق وجودم برمیخواست، میپرسیدم یعنی دیگه حاجی برنمیگرده؟»

«مدافعان حرم2؛ سرّ سر» نوشته «نجمه طرماح» در 144 صفحه مصور توسط انتشارت «روایت فتح» در 1100 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها