راهیان نور غرب و شمالغرب-85/ ماموستا ملا قادر قادری در سالروز حصر پاوه:

برای دفاع از انقلاب اسلامی خون داده‌ایم/ لزوم تبعیت از رهبری و حفظ وحدت

امام جمعه اهل تسنن شهرستان پاوه گفت: مردم ما حدود 600 شهید، 743 جانباز و 30 آزاده را تقدیم انقلاب کرده‌اند؛ که همه این‌ها برای دفاع از انقلاب اسلامی و وطن است.
کد خبر: ۹۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ - 16August 2016

برای دفاع از انقلاب اسلامی خون داده‌ایم/ لزوم تبعیت از رهبری و حفظ وحدت

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به راهیان نور غرب، همزمان با سی و هفتمین سالروز شکست حصر پاوه صبح امروز (سهشنبه 26 مردادماه) مراسم گرامیداشتی با حضور سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، ماموستا ملا قادر قادری امامجمعه اهل تسنن پاوه، سردار همت، مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، سرهنگ بهشتی فرمانده سپاه ناحیه پاوه، نیروهای سازمان پیشمرگان کُرد پاوه، خانوادههای شهدا و عموم مردم پاوه در سالن امتحانات امام خمینی(ره) پاوه برگزار شد.

ماموستا قادری امامجمعه اهل تسنن شهرستان پاوه طی سخنانی در این مراسم گفت: قرآن کریم که منهج حیات و برنامه برای همه انسانهاست وظیفه نسبت به سابقین را تعریف کرده است. خداوند در قرآن تأکید میفرماید که وظیفه آیندگان نسبت به گذشتگان چنین است که با درس گرفتن از گذشته خود را اصلاح کنند؛ لذا باید نسبت به همدیگر اهل محبت باشیم تا دشمنِ زخم خورده نتواند بر پیکر وحدت خدشه وارد کند.

وی افزود: بعد از گذشت 37 سال از حادثه پاوه بر همه لازم است از خداوند شاکر باشیم و بر روح پیامبر(ص) درود بفرستیم. همچنین یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی و نصرتکننده به مردم پاوه در حادثه خونین پاوه را گرامی میداریم. امروز تا ما هستیم این گرامیداشت و تجلیل از شهدا نیز خواهد بود. درود میفرستیم به شهید چمران، شهید وصالی و همراهان این عزیزان که امروز مهمان ما هستند و یاد شهیدان بومی این منطقه را گرامی میداریم. همچنین یاد جانبازان آن روز به خصوص شهید حاج قاسم عبداللهی را گرامی میداریم.

ماموستا قادری با ذکر خاطرهای از قائله پاوه گفت: شهید چمران اسم این غائله را «الیله القدر» گذاشته بود این اسم یعنی شب آرامش؛ ولی شب 26 مرداد پس از تسخیر بیمارستان شب رعب و وحشت بود. در آن شب نیروهای ما که همه تپههای شهر را در دست داشتند به علت نداشتن مهمات از مواضعشان پایین آمدند.

امام جمعه شهرستان پاوه تصریح کرد: شب 26 مرداد در اوج درگیریها 11 پاسدار به درون حیات منزل ما آمدند. آنها هر 2 ساعت سه نفرشان تا سحر نگهبانی میدادند؛ ماه رمضان بود. به جای عبادت گلوله به شهر ما هدیه میشد؛ شب مخوفی بود. یک قبضه کالیبر 50 که در بالای تپه بود به دلیل نداشتن مهمات از کار افتاد و نیروها پایین آمدند. موقعیتِ حساسی بود.

وی افزود: ساعت 12 شب رادیو بخشی از پیام امام خمینی(ره) را پخش کرد، بعد از سحری صداهایی بلند شد. باور ما این بود که پیام امام خمینی(ره) اثر در روح ضدانقلاب گذاشته و یا اینکه نقشهای در سر دارند. من وصیتهایم را به خانواده کردم؛ بچههایم را به خانه یکی از معتمدین شهر فرستادیم و گفتیم ما به سادگی تسلیم نخواهیم شد.

امام جمعه اهل تسنن شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: در آن شب یک ثانیه سکوت وجود ندارد. زن و مرد در آن ایام در مقابل این تهاجم مسلح بودند. صبح وقتی هواپیما در شهر هویدا شد امیدی در مردم به وجود آمد؛ اما وقتی سقوط کرد باز ما روحیه خودمان را از دست دادیم. حقیقتاً مردم پاوه به همراه شهید چمران مقاومت کردند.

وی گفت: قرآن میفرماید در اسلام وفای به عهد و استحکام پیام و ثبات قدم نشانه ایمان انسانهاست. در سالهای انقلاب فراز و فرودهای زیادی بود که مردم ما در آنها استقامت کردند. ثابتقدم بودن، وحدت، تبعیت از رهبری و بصیرت باعث شده ما تا به امروز همپای با انقلاب پیش برویم و از این به بعد هم فقط با این اصول میتوانیم انقلاب را به پیش ببریم.

امام جمعه اهل تسنن شهرستان پاوه افزود: به مسئولین نظامی و انتظامی توصیه میکنم اوضاع را ساده نگیرند و نسبت به موقعیت حساس باشند. امنیت برای همه ماست و فقدان آن باعث ضرر همه ما میشود. باید نتیجه زحمات ما برای شهدا و تجلیل از آنها خروجی خوبی داشته باشد. بنیانگذار جمهوری اسلامی در بخشی از پیامشان نسبت به پاوه فرمودند «نیروها بدون فوت وقت با تمام تجهیزات حرکت کنند و اگر تا 24 ساعت دیگر حرکتی انجام نگیرد...» این پیام یک انقلاب بود؛ اما ما ضعیف عمل کردیم.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در 12 فروردین 60 وقتی به پاوه آمدند 2 روز بعد در نماز جمعه تهران فرمودند من در پاوه دلهای مصمم، ارادهها و چهرههای بشاش مردم را مشاهده کردم. مردم ما حدود 600 شهید، 743 جانباز و 30 آزاده را تقدیم انقلاب کردهاند؛ که همه اینها برای دفاع از انقلاب اسلامی و وطن است. امیدواریم مردم ما این سابقه درخشان را حفظ کنند و آن را فراموش نکنند. از مسئولان میخواهیم این مردم شریف را فراموش نکنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار