مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس به دفاع پرس خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از یک میلیون فریم نگاتیو عکس انقلاب و دفاع مقدس

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از جمع‌آوری بیش از یک میلیون فریم نگاتیو عکس مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ - 13August 2016

جمع‌آوری بیش از یک میلیون فریم نگاتیو عکس انقلاب و دفاع مقدس

سید عباس میرهاشمی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس در قم، با اشاره به سابقه فعالیت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: این انجمن با همت تعدادی از عکاسان و با احساس نیاز نسبت به جمعآوری، ساماندهی، اسکن، استانداردسازی، آرشیو و... آثار مربوط به حضور حماسی مردم در انقلاب و دفاع مقدس، از حدود سال 80 بهطور خودجوش تشکیل شد.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات بهتر به عموم علاقهمندان بهخصوص محققان و پژوهشگران، این مجموعه فعالیت خود را تحت حمایت موسسه روایت فتح در دو عرصه انقلاب و دفاع مقدس پیگیری کرد.

میرهاشمی که دوران جنگ تحمیلی را با عکاسی به همراه دو لشکر 31 عاشورا و 27 محمد رسولالله(ص) گذرانده است، حفظ انسجام و تقویت ارتباط با عکاسان انقلاب و دفاع مقدس را بخش دیگری از اهداف و برنامههای انجمن عنوان کرد و تصریح کرد: جمعآوری بیش از یک میلیون فریم نگاتیو و عکس اورجینال جنگ از عکاسان و مراکز مرتبط با جنگ تحمیلی، برگزاری نمایشگاههای عکس با استانداردهای لازم برای مراکز و مجموعههای مختلف فرهنگی، انتشار و عرضه کتب تخصصی عکس و عکاسان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و چاپ 19 جلد کتاب از تصاویر مربوط به انقلاب و دفاع مقدس در سطح استانی و ملی مثل زن در دفاع مقدس، خرمشهر، اصفهان در دوران دفاع مقدس، حماسه الوند در مورد استان همدان و نیز دو مجموعه در حال چاپ از استانهای آذربایجان شرقی و کرمانشاه و بهطور کلی نگهداری، تدوین و حمایت از آثار عکاسی جنگ تحمیلی و انقلاب، از عمده برنامههای این انجمن است.

وی با بیان این نکته که سه تعریف کاربردی از عکاسی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد، گفت: تعریف اول مربوط به کسانی است که با سابقه و تجربه فعالیت عکاسی وارد عرصه عکاسی انقلاب و دفاع مقدس شدهاند، تعریف دوم شامل افرادی است که همراه با این دو جریان تاریخی وارد مقوله عکاسی شدهاند و خود نیز در صحنه بودهاند و صمیمیت خاصی در عکسها و سوژههای آنها دیده میشود و دسته سوم نیز کسانی هستند که با دوربینهای خانگی و غیر حرفهای اقدام به گرفتن عکس کردهاند.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در پایان تاکید کرد: مسلما گروه اول و دوم به لحاظ اهمیت، بازدهی، پیام و ضرورت جمعآوری و نگهداری، موقعیت ویژهای دارند، هرچند عکسهای گروه سوم نیز از جهت نوع سوژه، مکان، زمان و شخصیتها دارای اهمیت خاصی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار