آثار برگزیدگان دوره‌های قبل جشنواره داستان انقلاب منتشر می‌شود

آثار برگزیدگان دوره‌های قبل جشنواره داستان انقلاب پس از انتشار، در ششمین جشنواره داستان انقلاب رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰ - 16January 2014

آثار برگزیدگان دوره‌های قبل جشنواره داستان انقلاب منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاعمقدس، انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا تمامی آثار برگزیده در دورههای سوم، چهارم و پنجم جشنواره داستان انقلاب را تا زمان برگزاری اختتامیه ششمین دوره به چاپ برساند و در مراسم پایانی این دوره از جشنواره از این آثار رونمایی به عمل آورد.

کتاب "مرغ هوا" نوشته عزتالله الوندی است که در چهارمین دوره جشنواره داستان انقلاب به عنوان اثر برگزیده تجلیل شده بود. داستان این اثر به دو نوجوان با نامهای ناصر و منصور بازمیگردد که بر اثر اتفاقاتی تاریخی که در شهرشان بوجود میآید، سعی در جهت پیروزی انقلاب اسلامی دارند و همانند دیگر مردم شهرشان در این مسیر قرار میگیرند. این اثر برای گروه سنی نوجوان به رشته تحریر درآمده است.

"محله حاجی"نوشته بهناز ضرابیزاده، خالق "دختر شینا" است که توانست در چهارمین دوره جشنواره انقلاب به عنوان یکی از آثار برگزیده تجلیل شود. نویسنده پیش از این در خصوص موضوع داستان این کتابش گفته بود: موضوع این رمان به زمان رحلت آخوند ملا علی معصومی همدانی که از مراجع بنام استان همدان است، بر میگردد. مردم همدان در تشییع این عالم ربانی برای اولینبار شعار "مرگ بر شاه" را سر میدهند.
 
وی در ادامه این مطلب گفته بود: درمراسم تشییع جنازه آخوند ملا علی معصومی همدانی دو نوجوان درگیر برنامههای آن میشوند که همین باعث بروز اتفاقات خوبی در زندگی آنان میشود. در این رمان فوت آخوند ملا علی معصومی همدانی، شهادت پسر آخوند به دست نیروهای ساواک، تظاهرات مردم در روز تشییع جنازه و سیر انقلاب اسلامی به نوعی پیوند داده شده و رمان "محله حاجی" را تشکیل داده است.
 
"خندهزار" از دیگر آثاری است که تا بهمن ماه منتشر خواهد شد. این اثر نوشته محمد محمودی نورآبادی است که به عنوان یکی از برگزیدگان چهارمین جشنواره داستان انقلاب معرفش شد. وقایع و رویدادهای رمان "خندهزار" در روستایی به نام "زارستان" و در استان فارس اتفاق میافتد به نوعی مخاطبان در این رمان مبارزات مردم روستا را با ژاندارمهای رژیم شاه مشاهده خواهند کرد. نویسنده در این اثر کوشیده تا فضای رویدادهای انقلاب را خلاف بسیاری از آثار داستانی انقلاب که در تهران رخ میدهد، در دیگر استانهای کشور به نمایش بگذارد.
 
محمدعلی گودینی نویسنده رمان زنی با کفشهای مردانه درباره این اثر گفت: جلد دوم رمان "تالار پذیرایی پایتخت" با عنوان "زنی با کفشهای مردانه" است که در اصل این کتاب وقایع ۷-۶ ماه پیش از انقلاب را در برمیگیرد و تا یک سال پس از جنگ ادامه پیدا میکند. فضا و ماجراها دنباله کتاب قبلی است اما با تغییر شرایط جامعه، فضای داستان نیز کاملا متفاوت شده است.
 
همچنین داستان "لطفا پیغام خودرا بگذارید" از مصطفی میرزایی است این اثر موفق به کسب عنوان سوم از سومین جشنواره داستان انقلاب مقام اول پنجمین جشنواره دانشجویی کشور در سال ۸۸مقام اول چهاردهمین جشنواره ادبی استان همدان شده است.
 
مجموعه داستان نوجوانان با نام "گربه لنگ دراز" عنوان اثر دیگری است از جشنواره سوم و چهارم داستان انقلاب است که به کوشش جمعی از نویسندگان به نگارش درآمده است.
 
گفتنی است؛ مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره داستان انقلاب بهمن ماه ۱۳۹۲در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها