راهیان نور غرب و شمالغرب-56/

بقایای "بیمارستان صحرایی سردشت" در لابه‌لای ساختمان‌های شهر

شهر سردشت به دلیل بمباران‌های هوایی بسیاری که می‌شد نیازمند بیمارستان صحرایی بود. بیمارستانی که امروز بقایای آن در لابه‌لای ساختمان‌های شهر در حال به فراموشی سپرده شدن است.
کد خبر: ۹۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ - 09August 2016

بقایای

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، بقایای بیمارستان صحرایی سردشت در لابهلای ساختمانهای شهر گم شده است. به گفته "امید سعیدی" جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس در سال 59 به دلیل عدم گنجایش بیمارستان شهر این بیمارستان صحرایی در شهر تاسیس شد تا کمبود محل درمانی جبران شود.

این نقطه یادمانی امروز به فراموشی سپرده شده و به خرابهای تبدیل شده است و گاهی دیده میشود که برخی از معتادان در آنجا جمع میشوند. در بقایای به جا مانده از بیمارستان هنوز ورقهای قرص بسیاری دیده میشود.

گرچه سردشت به عنوان اولین شهر بمباران شیمیایی شده جهان شناخته میشود اما این شهر و شهرک رَبَط که در 15 کیلومتری این شهر قرار دارد بارها و بارها توسط هواپیماهای عراقی بمباران شد و بعضا خمپارهها و توپهای عراقی نیز به شهر میرسید؛ از این رو بسیاری از مردم سردشت و رزمندگان در جریان این بمبارانها شهید و جانباز شدند.

باید بیمارستانی صحرایی در شهر ساخته میشد که قابلیت مقاومت در برابر بمبارانهای هوایی دشمن را داشته باشد لذا بیمارستان صحرایی سردشت با سازهی بتنی ساخته شده است.

در ادامه تصاویری از بقایای به جا مانده از این بیمارستان صحرایی را میبینید:



انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها