امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه:

نسل جوان اول انقلاب، ندای حق را لبیک و مسیر جهاد را در پیش گرفتند

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در مراسم وداع با شهید دوران دفاع مقدس ایرج فلاح ابراهیم پور در روستای داخل گفت: نسل جوان اول انقلاب، ندای حق را لبیک و مسیر جهاد را در پیش گرفتند.
کد خبر: ۹۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ - 30July 2016

نسل جوان اول انقلاب، ندای حق را لبیک و مسیر جهاد را در پیش گرفتند

به گزارش خبرنگار دفاع مقدس از رشت، حجتالاسلام محمد ساجدی بابیان اینکه ما با یکی از شیعیان امام جعفر صادق(ع) وداع میکنیم به تبیین دوران امام جعفر صادق(ع) و امام راحل(ره) پرداخت و اظهار کرد: امام راحل (ره) بهعنوان یکی از شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) برای استقرار نظام اسلامی و اجرای اصیل احکام اسلامی قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه قیام امام جعفر صادق(ع) و امام خمینی هر دو ماهیت سیاسی و فرهنگی داشتند، افزود: انقلاب ما بنا به ضرورت و ناچاری وارد عرصه جهاد نظامی شدیم وگرنه در راه ادامه آن امام همام دنبال این بودیم که شرایط و زمینه لازم را برای اجرای احکام اسلامی فراهمسازیم.

امامجمعه آستانهاشرفیه یادآور شد: در طول تاریخ هدایت بشر همیشه ایادی طاغوت و شیاطین بودند که برعکس رسالت انبیا و اولیای الهی مردم را از نور به ظلمت بکشند.

وی بابیان اینکه انبیای الهی به دنبال قدرت نبودند و حکومت برای آنها ارزشی نداشت به تبیین فصل ممیز دوران حکومت امام جعفر صادق (ع) و امام خمینی (ره) پرداخت و بیان کرد: قیام امام خمینی در دوران محکومیت و استیلای طاغوت بود و مبارزه را در یک شرایط غربت و درحالیکه میگفت «یاوران من در گهوارهها هستند» آغاز کرد

ساجدی خاطرنشان کرد: نسل اول جوان انقلاب اسلامی در دوران مبارزات انقلاب در دوران دفاع مقدس ندای حق را لبیک و مسیر جهاد و شهادت را در پیش گرفتند و این جوانآنهمان یاوران امام بودند که به آنها اشاره داشت.

وی یکی از امتیازات، مزیتها و فرصتهای انقلاب ما را در دوران معاصر پیروزی انقلاب بر طاغوت نام برد که بهجز امام علی (ع) آنهم در یک مدت کوتاه نصیب هیچیک از امامان معصوم ما نشده است

حجتالاسلام ساجدی به ابعاد شخصیت امام جعفر صادق و امام راحل (ره) در سه بعد پرداخت و مبارزاتی بودن، رهبر تشکیلات بودن و درراه تبیین و ترویج معارف اسلامی کوشش کردن را از ویژگیهای شخصیتی آنان برشمرد.

امامجمعه آستانهاشرفیه به جهاد علمی و فرهنگی امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و تصریح کرد: جهاد علمی وی آن انحرافات جاهلین را کنار زد و فرهنگ اسلامی را پالایش و ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: اگر مجاهداتهای امام جعفر صادق (ع) نبود ما این میراث گرانسنگ شیعی را نداشتیم و حتی بسیاری از رهبران فرق اهل سنت از شاگردان امام بودند و امام جعفر صادق (ع) به دنبال یک حکومت علوی و بنیانگذاری نظام راستین اسلامی بود.

در مراسم وداع با شهید ایرج فلاح ابراهیم پور که پس از ۲۸ سال و پس از تفحص به زادگاهش آورده شده بود مراسم ویژهای همراه با مداحی در روستای زادگاه وی با حضور نماینده مجلس، فرماندار و مسئولین شهرستان، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار