زمینه‌سازی روزنامه سعودی برای حملات تروریستی در لبنان

روزنامه الوطن سعودی با انتشار خبری از احتمال اقدامات تروریستی علیه نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل، ارتش و حزب الله در لبنان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ - 30July 2016

زمینه‌سازی روزنامه سعودی برای حملات تروریستی در لبنان

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه الوطن عربستان به نقل از منابع ویژه خود نوشت: شماری از هسته های خفته گروه داعش به اردوگاه پناهندگان فلسطینی عین الحلوه در نزدیک شهر صیدا در جنوب لبنان رفته اند.

این منابع افزودند: این هستهها هم اکنون در تلاش برای جذب عناصر انتحاری احتمالی و جنگجویان جدید برای داعش هستند.

به نوشته روزنامه سعودی، این وضعیت چه بسا اردوگاه عین الحلوه را به یک بمب ساعتی تبدیل کند که شاید در هر لحظه منفجر شود؛ بویژه که اردوگاه از جمعیت بسیار زیادی برخوردار است و علاوه بر آن، تنوع گروههای فلسطینی در داخل آن وجود دارد.

این منابع گفتند: هسته های گروه داعش می خواهند کنترل جاده های اطراف اردوگاه عین الحلوه و به طور مشخص جاده های منتهی به جنوب لبنان را به کنترل خود بگیرند تا علیه نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل (یونیفل) و ارتش لبنان و نیروهای حزب الله از طریق تک تیراندازی از داخل اردوگاه یا اجرای حملات مستقیم علیه آنها، عملیات انجام دهند.

این منابع تصریح کردند: طرح یاد شده شامل تبدیل اردوگاه عین الحلوه به پایگاه هسته های داعش به منظور اجرای عملیات خود در مناطق مختلف لبنان و حمله به یگان های ارتش مستقر در اطراف این اردوگاه و تلاش برای قطع خطوط امداد رسانی به آن به منظور محاصره و حمله به آن است. هدف دیگر داعش ایجاد هرج و مرج امنیتی در شهر صیدا از طریق اجرای انفجارهای انتحاری و ترور است که این وضعیت ممکن است به شهر بیروت و ضاحیه جنوبی آن نیز با هدف قرار دادن اماکن مسکونی پرجمعیت برسد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار