نماینده ولی فقیه در انجمن‌های اسلامی دانش آموزان:

نهاد تعلیم و تربیت از دختران و پسران هویت خنثی ساخته است

حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: در نظام تعلیم و تربیت کشور دختران و پسران بر اساس تراز پرورش داده نشده است. از این رو در بین برخی از دختران و پسران هویتی خنثی شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱ - 30July 2016

نهاد تعلیم و تربیت از دختران و پسران هویت خنثی ساخته است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری»، نماینده ولی فقیه در انجمن های اسلامی دانش آموزان شامگاه جمعه در چهارمین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در شهرکرد افزود: غفلت کردن نسبت به تبیین هویت دختران و پسران در نظام تعلیم و تربیت ،یک خلا است که باید در راستای رفع آن بیش از پیش به مقوله تربیت دختران و پسران جامعه متناسب با جنسیت آنها تلاش کرد.

وی ادامه داد: هویت یکی از موضوعات مهم سبک زندگی دینی است که توجه به آن می تواند در پاسخگویی به نیاز جوانان موثر واقع شود.

حاج علی اکبری، هویت انقلابی را از دیگر امور ضروری سبک زندگی جوانان برشمرد و گفت: جوان مومن انقلابی در برابر جبهه کفر دارای موضع صریح است و با بصیرت لازم و ارتباط گیری با امامت و ولایت می تواند رسالت واقعی خود را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه دانش آموزی و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ، خودشناسی، تفکر، مدیریت زمان، ازدواج بهنگام و آگاهانه، کسب مهارت و بهره گیری از مشاور امین را از دیگر نیازهای جوان در ارتباط با خود برشمرد.

حاج علی اکبری با تاکید بر توجه به نقش مسجد در سبک زندگی اسلامی، افزود: جوانان باید مسجدی باشند و ارتباط خود را با خانه خدا به طور مستمر تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم، توجه به دعا، به جا آوردن صله رحم و ارتباط با امام عصر(عج) از دیگر اموری است که یک جوان در ارتباط با خدا باید به آن توجه داشته باشد.

حاج علی اکبری، ارتباط فعال با خانواده را از نیازهای اساسی جوان در ارتباط با دیگران دانست و تصریح کرد: فعالیت های اجتماعی مفید و فراهم کردن مهارت ارتباط با اجتماع از دیگر این نیازها به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه دانش آموزی و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه ارتباط جوان با طبیعت روز به روز کمتر می شود، گفت: ارتباط عالمانه، عارفانه و صمیمی جوان با طبیعت از ضروریات امروز این نسل است.

در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که از پنجم مرداد تا یکم شهریور ماه سال جاری در شهرکرد ادامه دارد، شماری از علمای حوزه و استادان دانشگاه به ارائه مباحث دین شناسی می پردازند.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها