در ایام شهادت امام صادق(ع) صورت گرفت؛

وداع باشکوه با هشت شهید والامقام در حرم حضرت معصومه(س) و جمکران

مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ایام سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) میعادگاه پیکرهای مطهر هشت شهید والامقام دفاع مقدس و مدافع حرم بود.
کد خبر: ۹۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰ - 30July 2016

وداع باشکوه با هشت شهید والامقام در حرم حضرت معصومه(س) و جمکران

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مردم ولایتمدار استان قم، زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران از زمان ورود پیکرهای مطهر شهدای گمنام و شهدای احراز هویت شده، در تب و تاب عرض ارادت به پیشگاه وجود مطهر شهیدانی که سال ها حضرت زهرا(س) تنها مونس تنهایی شان در صحراها بود، آرام و قرار نداشتند.

بر اساس این گزارش، پیکرهای مطهر شهدا، پنجشنبه شب، هفتم مرداد در مراسم دعای کمیل حرم مطهر حضرت معصومه(س) و صبح جمعه هشتم مرداد نیز در آیین دعای ندبه مسجد جمکران، شمع محفل عاشقان و عارفان و زائران بود.

همچنین مردم عزادار استان بخصوص پیشکسوتان دفاع مقدس و همرزمان و خانواده های معظم شهدا، طی دو روز گذشته تا صبح امروز شنبه نهم مرداد، با حضور پیکرهای مطهر شهیدان در هیئات مذهبی از جمله هیئت رزمندگان اسلام و ....، با گلباران شهدا و همچنین نوای به یادماندنی "این گل پرپر ز کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده" بار دیگر با آرمان های مقدس آنان تجدید عهد و پیمان کردند.

سلام دوباره خانواده های معظم شهیدان احراز هویت شده، حسین خراسانی و تقی خسروبیگی پس از حدود 30 و چند سال بر پیکرهای عزیزانشان، جلوه های باشکوه دیگری نیز از فرهنگ ذی قیمت ایثار و شهادت خلق کرد و روح تازه ای از ایثار و مقاومت در جامعه دمید.

مراسم تشییع و خاکسپاری چهار شهید گمنام دفاع مقدس، دو شهید احراز هویت شده و دو شهید مدافع حرم از تیپ زینبیون، 9 صبح امروز دیگر از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم آغاز می شود و پس از حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، طواف، اقامه نماز توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم و آیین عزاداری شهادت امام صادق(ع)، پیکرها به محل های خاکسپاری انتقال داده خواهد شد.

دو شهید مدافع حرم در قطعه 31 بهشت معصومه(س)، یک شهید گمنام در مجتمع اردویی ولایت سازمان بسیج مستضعفین و دو شهید احراز هویت شده نیز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده خواهند شد؛ دو شهید گمنام دیگر، عصر امروز در شهر قنوات و یک شهید نیز صبح فردا در پادگان شهید مصطفی خمینی(ره) خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار