کمیته های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در یمن را ناکام گذاشتند

حملات زمینی و هوایی ائتلاف سعودی و مزدورانش در الجوف، مأرب و صنعا در یمن با مقاومت نیروهای ارتش و انقلابیون مواجه شد؛ فرمانده انصارالله از ربوده شدن ده‌ها نفر از ساکنان روستای صراری در تعز ابزار نگرانی کردند.
کد خبر: ۹۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ - 29July 2016

کمیته های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی در یمن را ناکام گذاشتند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی در بیست و چهار ساعت گذشته نیز با دفاع جانانه در برابر حملات ائتلاف سعودی و مزدورانش در مناطق مختلف یمن بر مقاومت تا پیروزی بر متجاوزان تاکید کردند.

ادامه پیشروی نیروهای یمنی در الجوف

«عبدالله الزیدی»، یکی از فرماندهان کمیتههای انقلابی یمن در صنعا از پیشروی نیروهای یمنی در استان الجوف در شمال شرق یمن خبر داد.

وی تاکید کرد: یگانهای ارتش و کمیتههای مردمی موفق شدند مواضعی در صبرین در شهر خب و الشعف را کاملا پاکسازی و ایمن کنند، جایی که مزدوران ائتلاف سعودی از آنجا مناطق پراکنده این شهر را هدف حملات توپخانهای میگرفتند.

این فرمانده یمنی تصریح کرد: شهر تاریخی بیضاء واقع در مرکز مصلوب نیز هدف حملات توپخانهای گروههای هوادار ائتلاف سعودی قرار گرفت.

الزیدی گفت: نیروهای ارتش نفوذ متحدان ائتلاف در بیضاء را ناکام گذاشتند و همزمان هواپیماهای ائتلاف سعودی بر فراز آسمان شهرهای المتون، خب و الشعف، المطمه و الغیل به طور گسترده به پرواز درآمدند.

سه شنبه گذشته توابع شهر المتون هدف حملات توپخانهای نیروهای ائتلاف سعودی قرار گرفت و هواپیماهای آنها نیز در سه نوبت مناطق وادی صبرین در شهر «خب و الشعف» و منطقه «خلیقین» را بمباران کردند.

نبرووهای یمنی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی ئر استان صنعا را ناکام گذاشتند

«شمس المجهدی»، یک فرمانده ارتش یمن تصریح کرد:گروههای مزدور ائتلاف مناطق پراکنده در شهر نهم را هدف گرفتند و همزمان درگیریهای شدیدی در مناطق راهبردی جبلی یام، الذهب و الفرضه در نهم جریان دارد که با تبادل شلیک توپخانه ای بین 2 طرف همراه بود.

وی افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی دراین مناطق را ناکام گذاشتند.

المجهدی گفت: تجهیرات نظامی سعودی شامل نیروها و ادوات نظامی اعم از خودروها و تانکهای آنها نیز به مناطق جبل یام، الذهب و الفرضه رسید.

ائتلاف مزدوران تروریست آن مناطق مسکونی در مأرب را بمباران کردند

 یکی دیگر از فرماندهان نظامی ارتش یمن در صنعا خبر داد: مزدوران ائتلاف نظامی سعودی مناطق مسکونی در استان مأرب را با موشکهای کاتیوشا هدف گرفتند.

وی افزود: گروههای مزدور ائتلاف سعودی با بیست و پنج فروند موشک کاتیوشا مناطق پراکنده در صرواح را هدف گرفتند و همزمان مناطق «حمه ثوابه» و «رحبه سعید» در پیرامون منطقه راهبردی «جبل هیلاتن» را هدف حمله توپخانهای گرفتند.

احمد تصریح کرد: یگانهای ارتش و کمیتههای مردمی تلاش متحدان ائتلاف برای پیشروی از سمت وادی نخلا به سوی حمه ثوابه و رحبه سعید را ناکام گذاشتند.در همین راستا جنگندههای سعودی در آسمان شهرهای استان مأرب به پرواز درآمدند.

طی چهل و هشت ساعت گذشته متحدان ائتلاف سعودی با بیش از هشتاد فروند موشک و گلوله خمپاره مناطق آل حجلان، آل الزیادی و مناطق آل طعیمان را هدف گرفته و خانههای شمال صرواح در منطقه آل الزیادی را نیز هدف گرفتند که به تخریب بخشی از آنها منجر شد و موشکها نیز مناطق شمال و غرب شهر صرواح را هدف گرفت.

شمار کشته در حملات عربستان به أبین در جنوب یمن

از سوی دیگر ائتلاف سعودی به بهانه حضور عناصر القاعده در مناطقی از استان ابین در جنوب یمن آنجا را هدف حملات هوایی قرار داد.

این حملات پادگان هفتم اکتبر در منطقه الحصن، منطقه باتیس و منطقه خنفر در جعار ابین را هدف گرفت که شماری کشته از بین غیرنظامیان برجای گذاشت.

دهها تن از اهالی صراری ربوده شدند

«حسین الحوثی»، فرمانده کمیتههای انقلابی یمن در خصوص جزئیات کشتار سه شنبه گذشته مردم روستای صراری در تعز گفت: تروریستها با پشتیبانی ائتلاف سعودی جنایت وحشتناکی را در این روستا مرتکب شدند.

وی افزود: بیش از پنجاه تن در حملات مزدوران سعودی به این روستا و به آتش کشیدن خانههایشان شهید یا زخمی شدند که شماری از آنها زن و کودک بودند.

الحوثی با اشاره به اینکه کشتار صراری با موج خشم و محکومیت جامعه مدنی، حقوقی و احزاب یمنی همراه بوده است، گفت: تروریستها دهها تن از اهالی را نیز ربودهاند و نگرانی درباره به خطر افتادن جان آنها وجود دارد

فرمانده یمنی عربستان را مسئول این جنایت توصیف و تاکید کرد: تکفیریها با چراغ سبز عربستان دست به کشتار الصراری زدند.

عربستان نوار مرزی با یمن را بار دیگر بمباران کرد

در همین حال هواپیماهای سعودی حملات خود را علیه شهرهای حرض و میدی در استان حجه از سر گرفتند.

یک منبع امنیتی یمن گفت: جنگندههای سعودی در 9 نوبت مناطق پراکنده در حرض و اطراف آن را بمباران کردند.

وی افزود: این حملات با خرابی گسترده و خسارات سنگین به خانهها و اماکن هدف گرفته شده همراه بود.

این منبع تصریح کرد: در حمله هوایی دیگر ائتلاف سعودی شهر میدی بمباران شد آن هم پس از اینکه ائتلاف سعودی با هواپیماهای خود مسیر منطقه الغزالی به سوی شهر کحلان عفار را موشک باران کردند.

وی افزود: ناوهای جنگی ائتلاف سعودی نیز مناطق پراکنده در شهرهای مرزی حرض و میدی بمباران کردند.

نظر شما
پربیننده ها