وداع با پیکر 5 شهید گمنام در حرم رضوی + تصویر

مراسم وداع با پیکر مطهر 5 شهید گمنام دفاع مقدس با حضور زائرین و مجاورین امام مهربانی ها، علی بن موسی الرضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹ - 29July 2016

وداع با پیکر 5 شهید گمنام در حرم رضوی + تصویر

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشییع در سخنانی با اشاره به ارتباط مسائل فرهنگی و مسائل اقتصادی با یکدیگر اظهار داشت: مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی با هم ارتباط متقابل دارند و بر روی هم تاثیر میگذارند.

وی افزود: اگر در جامعه اسلامی مسائل اقتصادی و فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد بسیاری از مشکلات حل میشود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تصریح  کرد: امام صادق(ع) را رئیس مذهب میدانند، علتش آن است که در مقطعی که دودمان بنیعباس در حال زوال بود ایشان از فرصت استفاده کردند و حقایق اسلام اصیل و ناب محمدی(ص) را نشر دادند. ایشان در این راه 4 هزار شاگرد در مسائل اعتقادی، اخلاقی و فقه تربیت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: از 100 درصد احادیث نقل شده از حضرات معصومین ، 50 درصد از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل شده و 50 درصد دیگر از پیامبر گرامی اسلام(ص) و دیگر ائمه نقل شده است.

وی در ادامه در خصوص حضور پیکر مطهر پنج شهید گمنام در حرم حضرت رضا(ع) گفت: در جوار تعدادی از شهدای گمنام هستیم. شاید این سوال پیش بیاید که چرا پیکر مطهر این شهدای عالی قدر را در اینگونه مجالس حاضر میکنند؟ باید در جواب گفت برای اینکه جوانانی که جنگ را درک نکردند بدانند که این نظام اسلامی به سادگی به دست نیامده که آن را ارزان از دست بدهیم.

مکارم شیرازی افزود: امروز با گذشت سالها از دوران دفاع مقدس، شهدایی میآورند که گمنامند و در راه دفاع از اسلام و ارزشهای انسانی شربت شهادت نوشیدند.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: ما باید قدردان شهدا باشیم، که اگر این عزیزان نبودند صدامیان و حامیان آمریکایی و اروپائیش، ایران را گرفته بودند و یا حداقل خوزستان را اشغال کرده و آن را از ایران اسلامی جدا کرده بودند و این بخش از کشورمان از دست رفته بود. اما به برکت جانبازی و رشادت شهدای عالی مقام حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفت.

بعد از سخنان آیت الله العظمی مکارم شیرازی زائرین و مجاورین حضرت رضا(ع) دعای کمیل را به یاد شهدا و در کنار ابدان مطهر پنج شهید گمنام حاضر در جلسه زمزمه کردند و به یاد سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) عزاداری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار