رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان:

اقتدار نظام برگرفته از حضور مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی است

رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حضور مردم در مراسم و مناسبت‌های ملی و مذهبی، تبلور عینی جمهوریت نظام با بعد اسلامیت و مکتبی نظام است.
کد خبر: ۹۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ - 29July 2016

اقتدار نظام برگرفته از حضور مردم در مناسبت‌های ملی و مذهبی است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، مهدی صدفی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه اقتدار نظام برگرفته از حضور مردم در مناسیتهای ملی و مذهبی است، افزود: رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بر مشارکت بیشازپیش مردم در برگزاری آیینهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مشارکت نسل جوان در برنامهریزی و برگزاری مراسم مختلف یکی از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، حفظ ارزشهای انقلاب و توجه به منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ایجاد تعامل و تفاهم با دستگاههای اجرایی را از دیگر اهداف شورای هماهنگی دانست.

صدفی با بیان این که برگزاری مراسم و مناسبتهای ملی و مذهبی جایگاه ویژهای در مبانی اعتقادی ما دارند، خاطرنشان کرد: بزرگ داشت مراسم در نظام جمهوری اسلامی از نظر حضور مردم بهعنوان رکن تاثیرگذار مناسبتها و وحدت کلمه از اهمیت ویژهای برخوردار است.

وی بیان کرد: حضور مردم در مراسم و مناسبتهای ملی و مذهبی، تبلور عینی جمهوریت نظام با بعد اسلامیت و مکتبی نظام است و کارکردهای متعددی را خواهد داشت.

صدفی با اشاره به اینکه نخستین کارکرد برگزاری مراسم ملی و مذهبی، وحدت کلمه است، افزود: خنثی کردن توطئههای دشمنان، دیگر کارکرد برگزاری مراسم مختلف است.

وی گفت: یکی از مهمترین توطئههای دشمن، ایجاد نفاق و تفرقه بین مردم است و قصد دشمن بدبین کردن مردم نسبت به نظام و ارزشهای اسلامی است؛ بنابراین، برگزاری مراسم مختلف ترفندهای دشمن را خنثی میکند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، تقویت بعد امنیتی نظام را از دیگر کارکردهای برگزاری مراسم دانست و افزود: یکی از دلایل امنیت امروز کشور، حضور مردم در صحنههای مختلفِ دفاع از نظام است و تقویت بنیه و ارکان اصلی نظام، تقویت جایگاه رفیع ولایت، ایجاد روحیهی شادابی و نشاط در جامعه و تکریم ارزشهای انقلاب اسلامی از دیگر کارکردهای برگزاری مراسم است.

صدفی با بیان اینکه اوایل انقلاب اسلامی همهی نهادها به برگزاری مراسم احساس تکلیف میکردند؛ بنابراین، در اجرای این آیینها، موازیکاری و تداخل رخ میداد، افزود: امام خمینی (رحمتاللهعلیه) 12 مرداد سال 1359 با تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی موافقت کردند و امروز این شورا بهعنوان یکی از نهادهای زیر نظر دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام وظیفه میکند.

وی از ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر مذهبی، تعمیق باروها، افزایش انگیزهی مشارکت عمومی مردم در برگزاری آیینها بهعنوان اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد.

صدفی اتخاذ تدابیر و خط و مشیها، ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت نهادها و دستگاهها فرهنگی و غیرفرهنگی و تشکلدهای مردمی، سازماندهی برگزاری مراسم، تشکیل ستادهای برگزاری مراسم و برنامهریزی و اقدامات لازم برای تامین منابع و انجام پژوهش در مسایل راهبردی و کاربردی را از جمله وظایف این شورا اعلام کرد و گفت: بخش دوم فعالیتهای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و مشارکت در برگزاری سایر مناسبتها مانند روز عید فطر و راهپیماییهای مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با مشارکت و تعامل سایر دستگاهها، پنج هزار برنامه در استان کرمان برگزار شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها