روایتی از زندگی شهید عیسی جمال لیوانی:

شهیدی که در ستیز عشق و ایمان، شهادت را برگزید

شهید عیسی جمال لیوانی علیرغم اینکه تازه داماد شده بود، این عشق در وی نقطه ستیز بوجود آورد و لحظه‌ای آرام نگرفت تا سرانجام هفتم مردادماه سال 1361 در منطقه کوشک و در عملیات رمضان در راه لقا الله به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ - 28July 2016

شهیدی که در ستیز عشق و ایمان، شهادت را برگزید

به گزارش دفاع پرس از استان گلستان، امروز هفتم مردادماه سالروز شهادت شهید "عیسی جمال لیوانی" از شهدای فرهنگی استان گلستان است. لذا در سطور زیر زندگینامه پربارش را مرور میکنیم:

شهید عیسی جمال لیوانی دهم اسفند ماه سال 1333 در روستای لیوان از توابع شهرستان بندرگز بدنیا آمد. در دوران کودکی پدر خود را از دست داد و مادرش مسئولیت را در شرایط سخت زندگی به دوش کشاند.

شهید به همراه برادرش سعی کرد تا معاش زندگی را در کنار معاد فراهم آورد. در کسب علم تلاش زیاد میکرد به طوری که در سن 18 سالگی شروع به درس خواندن کرد و توانست تا کلاس سوم راهنمایی را ادامه دهد و حدود سه سال در اداره آموزش و پروش به خدمتگذاری مشغول شود.

 بطوریکه از نامههایشان بر میآید که در خطاب به مادرش میگوید همیشه در نماز جمعه و نمازهایی که در منزل یا در مسجد یا در هرجایی دیگر انجام میدهید، حتما برای امام و رزمندگان اسلام دعا کنید.

شهید در راه انقلاب همراه با تودههای مردم وظیفه خود نسبت به اسلام را ادا کرد و آنگاه با روحیه ی سرشار از عشقی به الله و نفرت به کفر که زمینه حرکت هر انسانی انقلابی است، به سوی جبهه حق علیه باطل حرکت کرد و علیرغم اینکه تازه داماد شده بود، این عشق در وی نقطه ستیز بوجود آورد و لحظهای آرام نگرفت تا سرانجام هفتم مردادماه سال 1361 در منطقه کوشک و در عملیات رمضان در راه لقا الله به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید

مادرجان اگر من شهید شدم ناراحتی نکنید و بدانید که خودم با دلی خالص بدین راه رفتم، مادرجان امیدوارم که به جبهه آمدن من مورد رضای خدا واقع شود و خدمت ناچیزی برای اسلام محسوب گردد، بزرگترین سفارشم به تو مادر این است رضایت کامل از پسر خود عیسی داشته باشید که رضایت مادر رضایت خدای متعال است، من به برادرم نصیحت میکنم که کارهایشان در جهت اسلام و برای رضای خدا باشد، آدم چون در دنیا زندگی میکند، دل به دنیا بسته است و در یک لحظه همه چیز را از دست میدهد، پس چقدر خوب است انسان خود را در جهت الله بسازد و در تمام لحظاتش را در راه خدا کار کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار