رژیم بحرین یک بانوی فعال سیاسی را به 6 ماه زندان محکوم کرد

رژیم بحرین 'معصومه السید' بانوی فعال سیاسی بحرینی را به جرم تجمع به 6 ماه زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲ - 27July 2016

رژیم بحرین یک بانوی فعال سیاسی را به 6 ماه زندان محکوم کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به نقل از 'ایناس عون' یکی از فعالان مرکزحقوق بشر بحرین، یک شاهد عینی در دادگاه خبر داد: ماموران پس از صدور حکم، این بانوی بحرینی را به سلول انفرادی منتقل کردند.

یک منبع حقوقی نیز در این رابطه گفت: مقامات بحرینی ۹ مورد پرونده علیه این فعال سیاسی تشکیل داده اند و علیه او اعلام جرم کرده اند.

او پیش از این نیز به دلیل اقدام به تجمع محاکمه و زندانی شده و پس از دوران محکومیت از زندان آزاد شده بود.

مقامات رژیم بحرین تلاش می کنند با پرونده سازی علیه فعالان بحرینی فعالیت های آنان را محدود یا متوقف کنند. آنان پیش از این نیز با 'زینب الخواجه' دیگر فعال سیاسی و حقوق بشری این کشور همین رفتار را داشتند.

کشور کوچک اما راهبردی بحرین از سال 2011 با همکاری عربستان سعودی اعتراض های گسترده مردمی به رهبری اکثریت شیعی این کشور را سرکوب کرده است.

معترضان خواستار اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند. به رغم سرکوب های صورت گرفته در قیام مردمی سال ٬2011 این کشور همچنان شاهد درگیری میان پلیس و معترضان است.

رژیم آل خلیفه اخیرا در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی، تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد.

سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در31 خرداد که مغایر ابتدایی ترین مبانی حقوق بشر در قوانین بین الملل است، موجب افزایش تنش و اعتراضات مردمی در بحرین شد و تظاهرکنندگان با اجتماع مقابل منزل این روحانی شیعه٬ لغو این حکم را خواستار شدند؛ این اقدام دولت بحرین، اعتراض مردم در کشورهای دیگر و نهادهای حقوق بشری بین المللی و منطقه ای را نیز در پی داشته است.

در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، هزاران بحرینی به همراه علمای دینی مقابل منزل او تحصن و تاکید کردند، هرگز تسلیم تهدیدهای نظامیان آل خلیفه نخواهند شد.

دادگاه رژیم آل خلیفه همچنین اخیرا حکم نهایی انحلال جمعیت «الوفاق» بزرگ ترین جمعیت مخالف این کشور را صادر کرد.

براساس این حکم، اموال و دارایی های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره خواهد شد؛ دادگاه بحرین پیشتر فعالیت این جمعیت را به تعلیق در آورده بود.

شیخ سلمان رهبر جمعیت وفاق بحرین نیز در ژوئیه 2015 به اتهام تحریک مردم برای انجام اعمال خشونت آمیز به چهار سال زندان محکوم شد؛ حکمی که انتقاد شدید گروه های حقوق بشر را در پی داشت و دادگاه بحرین در ماه های اخیر این حکم را به 9 سال افزایش داد.

در تازه ترین تحولات سیاسی در این کشور مقامات بحرینی اعلام کرده اند که فردا محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را در دادگاه آغاز می کنند.

این خبر با واکنش های بسیاری از فعالان سیاسی و حقوق بشری و مجامع بین المللی مواجه شده است.

منبع: پایگاه خبری مراه البحرین
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار