معاون وزیر داخله افغانستان:

ایران تکیه گاه مطمئنی برای رشد اقتصادی و تثبیت امنیت افغانستان است

«ژنرال بازمحمد احمدی»، گفت: جمهوری اسلامی ایران تکیه گاه مطمئنی برای رشد اقتصادی و تامین و تثبیت امنیت در افغانستان است.
کد خبر: ۹۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ - 26July 2016

ایران تکیه گاه مطمئنی برای رشد اقتصادی و تثبیت امنیت افغانستان است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ژنرال بازمحمد احمدی»، معاون وزیر داخله افغانستان در نشست مشترک استانداران استان های مرزی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در مشهد افزود: ایران از کشورهای قدرتمند و تاثیرگذار در معادلات جهانی است که در سال های گذشته چندین میلیون هموطن ما را پذیرفته و زمینه کار، زندگی و تحصیل برای هزاران دانش آموز افغان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: این خود نشانه ای از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران است و در واقع این کشور تکیه گاه مطمئنی برای رشد اقتصادی و تامین امنیت و ثبات در افغانستان است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر در سطح 2 کشور نه تنها باعث رشد اقتصادی و خوشبختی برای مردم آنها می شود که در امنیت جهان هم موثر است.

وی اظهار کرد: بر این اساس اراده ما در همکاری های دوجانبه با جمهوری اسلامی شروع از چابهار است اما پایان آن توسعه سراسری و همه جانبه همکاری های اقتصادی و فرهنگی است.

وی گفت: رهبران دو کشور هم با درک این واقعیت و سابقه دوستی و همراهی های گذشته تاکنون مصمم هستند زمینه های همکاری مشترک را فراهم کرده و راهکارهای توسعه این مناسبات را در عمل جست و جو و اجرا کنند.

احمدی با بیان اینکه این نشست با هدف طرح چالش ها و دیدگاه ها، زمینه های همکاری بیشتر بین ولایات مرزی را فراهم می کند، افزود: این بستری مناسب برای توسعه همکاری ها و رشد اقتصادی دو کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته و زمینه سرمایه گذاری و تجارت مشترک، بازار ترانزیتی موجود و جغرافیای خاص افغانستان، امروز فضا برای توسعه این همکاری ها بویژه با ایران فراهم است.

وی با بیان اینکه دولت افغانستان آماده هرگونه همکاری صادقانه با جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: ایجاد ظرفیت و افزایش توان در کمرگ و مقابله با قاچاق مواد مخدر و انسان و نیز مبارزه با ترور و جنایت از برنامه های اصلی دولت افغانستان است.

وی ابراز امیدواری کرد که استانداران مرزی 2 کشور در این نشست برای ایجاد زمینه همکاری های اقتصادی و راه های عملی به منظور توسعه این مناسبات گام های موثری بردارند.

این همایش 2 روزه با حضور استانداران سه استان مرزی خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و والیان سه ولایت هرات، فراه و نیمروز افغانستان در مشهد در حال برگزاری است.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار