رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

اهانت به چهره‌های موثر ائمه جمعه شیطنت دشمنان است

حجت الاسلام تقوی گفت: اهانت به چهره‌های موثر ائمه جمعه ایران اسلامی ترفند جدید و شیطنت دیگر دشمنان است.
کد خبر: ۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ - 26July 2016

اهانت به چهره‌های موثر ائمه جمعه شیطنت دشمنان است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام سیدرضا تقوی»، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روز سه شنبه در جریان سفر به ارومیه و در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی افزود: امروز چهره های موثر ائمه جمعه که قاطعانه صحبت می کنند، مورد حمله دشمنان قرار می گیرند، بنابراین خود ائمه جمعه نیز تلاش کنند که بهانه ای به دست دشمن ندهند.

وی ادامه داد: نماز جمعه جریانی جوشان و تاثیرگذار است و جامعه را در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان تقویت می کند و باید بیش از پیش تقویت شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: ائمه جمعه در ارائه مطالب آزادند و مدیریت ما مدیریت پادگانی نیست.

حجت الاسلام تقوی افزود: در 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود و مجموعه اعضای ستادهای برگزاری نماز جمعه نیز 40 هزار نفر هستند که این اعضا بیشتر از بین فرهنگیان، ایثارگران و خانواده های شهداء انتخاب شده اند.

وی خبرنگاران را حلقه وصل حاکمیت و مردم عنوان کرد و گفت: خبرنگاران نقش بسزایی در تحولات جامعه دارند و می توانند با تهیه اخباری متقن نقش آژیر خطر را در جامعه ایفا کنند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: رسانه ها می توانند گره های کور زندگی اجتماعی را با سرپنجه هنر و قلم خود باز کنند.

حجت الاسلام تقوی به ضرورت حفظ شان و منزلت اجتماعی خبرنگاران اشاره کرده و گفت: منزلت اجتماعی خبرنگاران باید ارتقاء یابد تا با شوق بیشتری وارد عرصه شوند.

حجت الاسلام تقوی اضافه کرد: برخی از مسئولان خبرنگاران را مزاحم کاری خود دانسته و بعضی حاضر به نشست و برخاست با آنها نیستند.

وی منصف و عادل بودن را اصلی ترین اولویت کاری خبرنگاران در نقد دانست و با انتقاد از عملکرد برخی سایت های خبری گفت: مطالبی که در برخی سایت ها مطرح می شود مایه تاسف است و برخی از آنها وارد حریم شخصی و خصوصی زندگی مردم می شوند.

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: وقتی روزنامه ای حیثیت افراد را زیر سوال برده و پس از آن هزاران مخاطب پیدا می کند، مرتکب گناهی بزرگ می شود.

وی بیان کرد: رسانه و خبرنگار وظیفه ندارد شایعات را پخش کند و در انعکاس اخبار باید مواظب آبروی افراد باشد.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: خبرگزاری ها به صورت شبکه ای می توانند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در جهان امروز دیگر ابرقدرت بودن به داشتن سلاح های هسته ای و ارتش پیشرفته نیست بلکه نظامهایی صاحب قدرت هستند که از قدرت رسانه ای بالایی بهره مند باشند.

وی در ادامه این نشست خبری ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی، نماز جمعه پرشور در زمان انتصاب حجت الاسلام قریشی را بیانگر موفقیت وی در این مدت و رضایت مردمی اعلام کرد.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امام جمعه ارومیه شخصیتی حوزوی و دانشگاهی است، افزود: وی در این مدت ارتباط خوبی با علما داشته است.

پنج ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل حکم اقامه نخستین نماز جمعه را صادر کرد و بر همین اساس نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد سال 1358 توسط مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها