تاکید امام جمعه بافق بر آشنایی بیشتر مردم با نهج البلاغه

امام جمعه بافق، نهج البلاغه امیر المومنین (ع) را سر شار از محتویات ارزشمند دانست و گفت: آشنا کردن مردم با این کتاب ارزشمند، امری مفید و با ارزش و سرمشق زندگی است.
کد خبر: ۹۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ - 26July 2016

تاکید امام جمعه بافق بر آشنایی بیشتر مردم با نهج البلاغه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی روز سه شنبه در اولین نشست بنیاد نهج البلاغه شهرستان بافق با اعلام رضایت از عملکرد این بنیاد اظهار کرد: بمنظور پیشبرد اهداف و گسترش این بنیاد باید از فعالیت ها و راهکارهای بیناد نهج البلاغه در استان و کشور بهره مند شد.


امام جمعه بافق الگوپذیری از خطبه های موالموحدین (ع) را در این کتاب یاد آور شد و افزود: فعالیت بنیاد نهج البلاغه شهرستان بافق جهت آشنایی مردم با کتاب نهج البلاغه یک امر مفید و ارزشی است.


وی گفت: این بنیاد از ماه محرم سال گذشته بمنظور پژوهش در سیره و سخنان حضرت علی (ع) و تبلیغ معارف اسلامی و علوی تشکیل شده است تا مردم علاوه بر آشنایی با نهج البلاغه آن را بیشتر از قبل سرلوحه کار خود قرار دهند.


حجت الاسلام محمود هاشمی دبیر بنیاد نهج البلاغه بافق هم در این نشست به فعالیت های این بیناد اشاره و بیان کرد: توزیع بیش از یک هزار و 110 جلد نهج البلاغه با تخفیف 20 درصد بین همشهریان، نشر مطالب نهج البلاغه توسط استادان، علما و ائمه جماعت بافق پس از برگزاری نمازهای مغرب و عشاء و … از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط این بنیاد است.


جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن مرکزی بافق هم در ادامه با اعلام همکاری این شرکت با بنیاد نهج البلاغه، عنوان کرد: تعداد 100 جلد کتاب نهج البلاغه توسط مجموعه این شرکت به بنیاد نهج البلاغه بافق اهداء می شود.


محمدرضا رضایی پور خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در عید سعید غدیرخم بمظور بسط و گسترش آیین نهج البلاغه خوانی، مسابقه ای باعنوان "نهج البلاغه در خانه” برگزار می کند.


غدیرخم در محله ای از شهرستان بافق شبیه سازی شده و روز 18 ذیحجه هر سال مصادف با واقعه مهم و تاریخی غدیرخم تعدادی از هنرمندان بافقی با اجرای نمایش این روز را برای مردم بازخوانی می کنند.
بافق با 40 هزار نفر جمعیت درفاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
 

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار