نظرسنجی جدید نشان داد؛

مردم ترکیه «فتح‌الله گولن» را عامل کودتا می‌دانند

در یک نظرسنجی انجام شده مشخص شد 64 درصد مردم ترکیه، گولن را عامل کودتا می‌دانند.
کد خبر: ۹۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ - 26July 2016

مردم ترکیه «فتح‌الله گولن» را عامل کودتا می‌دانند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، یک نظرسنجی جدید در ترکیه نشان میدهد حدود دوسوم مردم این کشور معتقدند که «فتحالله گولن» اپوزیسیون آمریکا نشین طراح اصلی کودتای نافرجام بودهاست.

بر اساس گزارش «رویترز» این نظرسنجی که از سوی مؤسسه افکارسنجی «پولستر اندیآر» انجام شده میگوید 64.4 درصد از شرکتکنندگان، گولن را پشت قضیه کودتای 15 جولای میدانند.

بر این اساس، 3.8 درصد از نظردهندگان ایالات متحده آمریکا را عامل کودتا، 3.6 درصد دیگر کشورهای خارجی و 2.2 درصد نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را طراح کودتا عنوان میکنند.

رویترز افزود: این نظرسنجی میتواند تسلط اردوغان بر قدرت را بیشتر کند. مخالفان اردوغان نگرانند او از این کودتای نافرجام برای سرکوب بیسابقه و بدون ملاحظه مخالفان استفاده کند.

72.6 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی میگویند دولتهای دیگر از افسران نظامی که این کودتا را انجام دادند حمایت میکردند. 78.9 همراهی سران احزاب مخالف با اردوغان را مهم دانستند.

83.9 درصد صحبتهای اردوغان در شب آغاز کودتا را تماشا کرده بودند و 65.7 درصد از نظردهندگان یا اقوام آنها برای حمایت از دولت و مقابله با کودتاچیان به خیابانها رفته بودند.

81.5 درصد خواستار استرداد گولن به ترکیه بوده و 77.7 درصد گولن و عقایدش را تهدیدی برای نظم کنونی و آتی ترکیه میدانند.

نظر شما
پربیننده ها